Iranian Sugar Factories Syndicate
 
انتخاب موضوع
اخبار سنديكا
 
اخبار ايران
 
اخبار جهان
 
استانداردهاي قند و شکر در ايران
 
بانك عملكرد كارخانه ها
 
آمار عملكرد كارخانه ها
 
آمار هاي تخصصي فند و شكر
 
كارخانه هاي قند و شكر
 
 تحولات نرخ جهاني شكر
 
تحولات نرخ فند و شكر ايران
 
سمينارهاي داخلي وبين المللي
 
تکنولوژي قند
 
ماهنامه شكر
 
مجله صنايع قند ايران
 
آرشيو عكس
 
جستجو در سایت

وب  انجمن
 
اخبار سنديكا
دبيرانجمن صنفي كارخانه‌هاي قند كشور: كميـتـه بـررسـي حـقـيـقـت تـشكـيـل شود.
 
دبير انجمن صنفي كارخانه‌هاي قند كشور اظهار كرد: بعد از يك سال ايجاد چالش براي صنعت قند و واردات حجيم؛ موكول كردن علت واردات به كارخانه‌ها، پاك كردن صورت مساله است كه بايد بررسي شود.

مهندس بهمن دانايي، دبير و عضو هيات مديره انجمن صنفي كارخانه‌هاي قند كشور در گفت‌وگو با خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با تاكيد بر وارد كننده نبودن كارخانه‌هاي شكر داخلي گفت: متاسفانه برخي افرادي كه در بدنه اجرايي با سهل‌انگاري و بي‌توجهي به آينده صنعت شكر، اقدام به كاهش تعرفه واردات كرده و منجر به وارد شدن بيش از حد شكر به كشور و ايجاد مشكلات بسياري براي چغندر كاران و كارخانه‌هاي توليد كننده قند و شكر شده‌اند، قصد دارند تا اذهان مسوولان دولت را به اين سو سوق دهند كه كارخانه‌هاي توليد كننده شكر وارد كننده شكر بوده‌اند.

وي با يادآوري اينكه از زبان مسوولان مطرح شده كه كارخانه‌ها موجودي ندارند و مي‌خواهند شكر خام وارداتي را به دولت تحويل دهند با تاكيد بر صحيح نبودن اين مطلب، متذكر شد: از آنجاكه كليه مراحل توليد كارخانه‌ها تحت نظارت مستقيم نمايندگان مستقر دولت در كارخانه‌ها انجام مي‌شود امكان چنين ادعايي صفر است.

دانايي با اشاره به اينكه در ابتداي توليد و با ورود چغندر به كارخانه‌ها، نماينده‌اي از وزارت جهاد كشاورزي براي نظارت بر خريد چغندر در كارخانه حضور دارد اضافه كرد: در مرحله بعد نماينده شركت بازرسي كالا (IGI ) كه بر كيفيت و كميت كالا نظارت مي‌كند وارد كارخانه‌ها ‌شده و بر توليدات آنها نظارت دقيق دارد.

دبير انجمن صنفي كارخانه‌هاي قند كشور ادامه داد: در مرحله ورود شكر به انبارها نيز نماينده شركت بازرگاني دولتي، براي تعيين ميزان توليد و نظارت بر ورود كالا به انبار، حضور مداوم دارد.

دانايي گفت: انجمن صنفي توليدكنندگان قند و شكر كشور و به طور كلي صنعت قند كشور مخالف اين موضوع است كه كارخانه‌اي بخواهد در خارج از مصوبه چغندر و نيشكر توليد شده در داخل محصولي را به دولت تحويل بدهد.

وي با تاكيد بر اينكه كارخانه‌ها به هيچ وجه وارد كننده شكر نبوده‌اند دلايل اين ادعا را برشمرد و اضافه كرد: ما در نظام مراحل قبل خواهان افزايش نرخ تعرفه بوديم اما هم اكنون كه واردات بيش از حد شده و توليد داخل روي دست توليد كننده مانده است خواهان اضافه شدن تعرفه نيستيم چراكه افزايش ميزان تعرفه باعث گراني شكر در داخل ميشود و سود سرشاري را نصيب واردكننده‌ها مي‌كند.

دبير انجمن صنفي كارخانه‌هاي قند كشور تاكيد كرد: علاوه بر موارد فوق نظارت دولت در تمام مراحل توليد نيز حاكي از عدم دخالت كارخانه‌ها در واردات شكر است.

وي تصريح كرد: متاسفانه مشخص نيست كه چرا افرادي اين وصله‌ها را به صنعت مي‌چسبانند و باعث مي‌شوند كه اخبار غير واقع به مسوولان كشور برسد.

دبير و عضو هيات مديره انجمن صنفي كارخانه‌هاي قند كشور درخواست كارخانه‌هاي داخلي را كه در سال 85، موفق به توليد يك ميليون و 285 هزار تن شكر شده‌اند، خريد شكر توليد داخلي باقيمانده در انبارها به دليل واردات بي‌رويه سال گذشته ذكر كرد و افزود: از اين ميزان توليد، 650 هزار تن به دولت فروخته شده و آمارها نشان مي دهد كه 232 هزار تن آن را كارخانه‌ها بلاجبار و با قيمت كمتر از قيمت تمام شده به مصرف كنندگان فروخته‌اند و در حال حاضر 375 هزار تن از محل توليد كارخانه‌ها در كارخانه‌ها موجود است كه ما از دولت تقاضاي خريد اين بخش از توليد باقي مانده سال گذشته را داريم. به جز اين ميزان اگر چيزي مطرح شود كارخانه‌هاي قند و شكر كشور با آن مخالفت مي‌كنند.

وي متذكر شد: براي بررسي صحت مطالب گفته شده بايد گروهي از دستگاه‌هاي ارشد كشور براي تحقيق كميته‌اي تحت عنوان كميته بررسي حقيقت ايجاد كند تا مشخص شود كه چرا چنين اطلاعات كاذبي را به مسوولان ارشد كشور ارايه مي‌كنند.

دبير انجمن صنفي كارخانه‌هاي قند كشور رفع تكليف پاره‌اي از مسوولان با ايجاد چالش در صنعت قند و اجازه واردات حجيم در سال گذشته و به دنبال آن مقصر شمردن كارخانه‌ها را، پاك كردن صورت مساله دانست و گفت: بايد كميته بررسي حقيقت، علل موضوع را بررسي و به مديران ارشد كشور و مديران صنعت قند يادآور شوند.

وي چنين توطئه‌اي را ناشي از ورود عناصر كشورهاي ديگر براي در دست گرفتن بازارهاي ايران در دوران ورود به WTO ذكر كرد و گفت: در صورت ورشكستگي توليد داخل، ‌اين كشورها به راحتي مي‌توانند بازارهاي داخل را در دست گيرند و از هم اكنون با شايعه پراكني و ايجاد ازدحام در ساير كشورها سعي دارند كه آنها را در بخش توليد ورشكست كنند.

دانايي ابراز اميدواري كرد كه دولتمردان كشور با تيزهوشي مانع از نفوذ اين افكار در جامعه شوند.
تاريخ خبر: 22/5/86
منبع: ISFS
كد خبر: 168

تهران-میدان دکتر فاطمی-خ شهید گمنام- ساختمان 23 -طبقه دوم تلفن: 88965715-88969903-88964260-021

E_mail: info@isfs.ir