Iranian Sugar Factories Syndicate
 
انتخاب موضوع
اخبار سنديكا
 
اخبار ايران
 
اخبار جهان
 
استانداردهاي قند و شکر در ايران
 
بانك عملكرد كارخانه ها
 
آمار عملكرد كارخانه ها
 
آمار هاي تخصصي فند و شكر
 
كارخانه هاي قند و شكر
 
 تحولات نرخ جهاني شكر
 
تحولات نرخ فند و شكر ايران
 
سمينارهاي داخلي وبين المللي
 
تکنولوژي قند
 
ماهنامه شكر
 
مجله صنايع قند ايران
 
آرشيو عكس
 
جستجو در سایت

وب  انجمن
 
اخبار سنديكا
واردات شكر، فعاليت فصلي كارخانه قند لرستان را با مشكل روبه روكرده است.
 
مديرعامل كارخانه قند لرستان گفت: فروش نرفتن توليدات پارسال اين كارخانه به دليل واردات بي‌رويه شكر از خارج،ادامه فعاليت فصلي اين واحد را با مشكل روبرو كرده است.

"محمد زارع ممقاني" يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: هم اكنون ‪۳۴‬ هزار تن شكر توليد پارسال در انبارهاي كارخانه قند لرستان انباشت شده كه چنانچه نسبت به حمل و تخليه آن توسط شركت بازرگاني اقدام نشود، عملا شروع بهره‌برداري در سال زراعي جاري امكان‌پذير نخواهد بود.

وي اظهار داشت:ادامه اين وضعيت ممكن است موجب بروز مشكلات اجتماعي، كشاورزي و كارگري در منطقه شود.

وي گفت: فروش نرفتن توليدات پارسال به دليل واردات بي‌رويه شكر از خارج همچنين موجب كاهش سه هزار هكتاري كشت چغندر و در نهايت كاهش توليد ‪۱۵‬هزار تني شكر در امسال مي‌گردد كه اين مساله موجب خواهد شد مدت زماني كه كارگران در كارخانه كار مي‌كنند به نصف تقليل پيدا كند.

ممقاني افزود: دولت بايد به منظور جلوگيري از اين مشكلات و حمايت از كشاورزان و كارخانه‌داران اعم از بخش خصوصي و دولتي،واردات شكر به داخل كشور را كنترل كند.

مدير عامل كارخانه قند لرستان همچنين گفت: ورود شكر بدون تعرفه و بدون نظارت و كنترل‌دولت، نه‌سودي براي مصرف‌كننده دارد و نه توليدكننده و تنها منافع دلالان و واسطه‌ها را تامين مي‌كند.

وي اضافه كرد: نياز سالانه كشور به شكر بالغ بر يك ميليون و ‪ ۹۰۰‬هزار تن است كه ‪ ۵۰۰‬هزارتن آن بايد از خارج وارد شود و يك ميليون و ‪ ۴۰۰‬هزار تن آن هم توليد داخل است.

او افزود : اين در حالي است كه طي پارسال و سه ماهه نخست امسال سه ميليون و ‪ ۲۰۰‬هزار تن شكر وارد كشور شده كه اين امر موجب بروز مشكلات زيادي براي كارخانه‌داران و توليدكنندگان داخلي شده است.
تاريخ خبر: 28/5/86
منبع: IRNA
كد خبر: 170

تهران-میدان دکتر فاطمی-خ شهید گمنام- ساختمان 23 -طبقه دوم تلفن: 88965715-88969903-88964260-021

E_mail: info@isfs.ir