Iranian Sugar Factories Syndicate
 
انتخاب موضوع
اخبار سنديكا
 
اخبار ايران
 
اخبار جهان
 
استانداردهاي قند و شکر در ايران
 
بانك عملكرد كارخانه ها
 
آمار عملكرد كارخانه ها
 
آمار هاي تخصصي فند و شكر
 
كارخانه هاي قند و شكر
 
 تحولات نرخ جهاني شكر
 
تحولات نرخ فند و شكر ايران
 
سمينارهاي داخلي وبين المللي
 
تکنولوژي قند
 
ماهنامه شكر
 
مجله صنايع قند ايران
 
آرشيو عكس
 
جستجو در سایت

وب  انجمن
 
اخبار سنديكا
گلايه دبير انجمن صنفي کارخانه هاي قند از عدم پيگيري دستور رييس جمهور .دبير و عضو هيات مديره انجمن صنفي کارخانه هاي قند و شکر ايران گفت : امسال ميزان توليد شکر در کشور به حدود 500 هزار تن مي رسد .
 
بهمن دانايي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، کاهش شديد سطح زير کشت چغندر قند را عامل افت دستکم 50 درصدي توليد شکر در کشور نسبت به سال گذشته دانست و افزود: سطح زير کشت اين محصول که از شش ميليون و 600 هزار هکتار در سال 85 به چهار ميليون و 200 هکتار در سال گذشته کاهش يافت .امسال نيز با افتي شديد به يک ميليون و 500 هزار هکتار رسيده است .
وي ميزان توليد شکر را در ايران در سال گذشته يک ميليون و 50 هزار تن اعلام کرد و گفت : اين در حالي است که اين رقم در سال 85 به حدود يک ميليون و 300 هزار تن رسيده بود.
دانايي سپس اظهار داشت : با اين وجود، واحدهاي توليدي تمام توان خود را براي پرداخت مطالبات کشاورزان بکار گرفته اند و هم اکنون کارخانه ها از مجموع 2 تريليون و 300 ميليارد ريال چغندر قند خريداري شده در سال گذشته ، کمتر از 60 ميليارد ريال به کشاورزان بدهکار هستند.
دانايي سپس بر لزوم افزايش تعرفه 10 درصدي واردات شکر خام و تعرفه 20 درصدي واردات شکر سفيد به دستکم 40 تا 50 درصد تاکيد کرد و گفت : در صورت تحقق چنين امري ، ضمن جلوگيري از واردات بي رويه شکر ، مي توان با فروش محصولات توليدي انباشته شده در انبارها و بازسازي کارخانه ها، مطالبات کشاورزان را نيز بموقع پرداخت کرد.
وي در پايان با اشاره به دستور رييس جمهوري درخصوص لزوم حضور نمايندگان کارخانه هاي قند و شکر در نشست هاي تصميم گيري اين صنعت ، گفت : با وجود گذشت چند ماه از صدور اين دستور، تاکنون اقدامي در اين خصوص صورت نگرفته است .


انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 154113
تاريخ خبر: 18/06/87
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)
كد خبر: 270

تهران-میدان دکتر فاطمی-خ شهید گمنام- ساختمان 23 -طبقه دوم تلفن: 88965715-88969903-88964260-021

E_mail: info@isfs.ir