Iranian Sugar Factories Syndicate
 
انتخاب موضوع
اخبار سنديكا
 
اخبار ايران
 
اخبار جهان
 
استانداردهاي قند و شکر در ايران
 
بانك عملكرد كارخانه ها
 
آمار عملكرد كارخانه ها
 
آمار هاي تخصصي فند و شكر
 
كارخانه هاي قند و شكر
 
 تحولات نرخ جهاني شكر
 
تحولات نرخ فند و شكر ايران
 
سمينارهاي داخلي وبين المللي
 
تکنولوژي قند
 
ماهنامه شكر
 
مجله صنايع قند ايران
 
آرشيو عكس
 
جستجو در سایت

وب  انجمن
 
اخبار سنديكا
حمايت يارانه اي 100کشور از توليد کنندگان شکر
 
درحال حاضر 100 کشور جهان با پرداخت يارانه هاي توليدي و صادراتي شکر از توليد کنندگان خود حمايت مي کنند.


‌به گزارش ايرنا به نقل از آخرين گزارش موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني ، کشورهاي حمايت کننده گاه با کنترل عرضه شکر و اعمال تعرفه هاي بالا براي واردات ، قيمت هاي داخلي را به صورت مصنوعي بالا نگاه مي دارند.
پيش بيني سازمان بين المللي خواربار و کشاورزي (فائو )نشان مي دهد که برخلاف ساير مواد غذايي نه تنها بحراني در ارتباط با توليد شکر در سال 2008 بوجود نيامده ، بلکه تا پايان سال زراعي جاري اين محصول با مازاد توليدي معادل 8/9ميليون تن در جهان مواجه خواهد بود و قيمت اين محصول نيز همگام با رشد بي رويه ساير مواد غذايي در بازارهاي جهاني رشد نداشته است .
در سال 2008 توليد جهاني شکر حدود 168ميليون تن برآورد شد که 5/127ميليون تن آن در کشورهاي درحال توسعه و 4/40 ميليون تن آن در کشورهاي توسعه يافته صنعتي انجام شده است .
**برزيل بزرگترين توليد کننده
اين گزارش مي افزايد: ‌برزيل با 1/34ميليون تن بزرگترين توليد کننده جهاني شکر است که حدود 56 درصد نيشکر برداشتي در اين کشور به منظور توليد اتانول مصرف مي شود ، افزايش قيمت نفت و متشقات آن نظير بنزين و معرفي وسايل نقليه دوگانه سوز و بهره مندي از تفاوت قيمت بنزين و اتانول انگيزه مضاعفي را براي تبديل شکر به اتانول در برزيل ايجاد کرده است .
درحال حاضر 85درصد خودروهاي شخصي دربرزيل از سوخت اتانول استفاده مي کنند از اين رو تقاضا براي توليد اتانول ،‌محرک اصلي توليد نيشکر برزيل بوده است .
کشورهاي آمريکاي لاتين و حوزه کارائيب نيز از مهمترين توليد کنندگان و صادر کنندگان شکر محسوب مي شوند .

**صادرات شکر در آسيا
قاره اسيا نيز حدود 65 ميليون و 800 هزار تن توليد سال 2008 شکر را در اختيار دارد و‌ کشورهاي هند ،‌چين ، تايلند و پاکستان از مهمترين توليد کنندگان و صادر کنندگان شکر به شمار مي روند .
هند به عنوان دومين توليد کننده بزرگ جهان 28ميليون تن شکر ، چين با توليد 7/13ميليون ( 13 ميليون و 700 هزار) تن ، تايلند 6/7ميليون تن و پاکستان 4/4ميليون تن در مراحل بعدي قرار داشتند .
در هند فزوني عرضه بر تقاضاي شکر و کاهش قيمت هاي داخلي موجب افزايش قابل توجه ذخاير شکر در سال جاري شده است .

**شکر در اتحاديه اروپا
توليد شکر اتحاديه اروپا به دليل اجراي برنامه اصلاحات شکر و تقليل سطح توليد چغندر قند در حدود 4/17ميليون ( 17 ميليون و 400 هزار ) تن برآورد شده است .
براين اساس در طول سال هاي 1998تا 2008ميلادي توليد جهاني شکر نوسان هاي بيشتري را نسبت به مصرف جهاني آن تجربه کرده و رشد توليد دراين دوره بيش از رشد مصرف آن بوده که موجب شده نسبت ذخاير جهاني نسبت به مصرف نيز افزايش يابد .
در سال 2008مهمترين کشورهاي وارد کننده شکر چين ،‌اندونزي ،‌پاکستان وفدراسيون روسيه و کشورهاي آفريقايي بوده اند .
اقتصام ** 1601** 1557
تاريخ خبر: 22/8/87
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)
كد خبر: 283

تهران-میدان دکتر فاطمی-خ شهید گمنام- ساختمان 23 -طبقه دوم تلفن: 88965715-88969903-88964260-021

E_mail: info@isfs.ir