Iranian Sugar Factories Syndicate
 
انتخاب موضوع
اخبار سنديكا
 
اخبار ايران
 
اخبار جهان
 
استانداردهاي قند و شکر در ايران
 
بانك عملكرد كارخانه ها
 
آمار عملكرد كارخانه ها
 
آمار هاي تخصصي فند و شكر
 
كارخانه هاي قند و شكر
 
 تحولات نرخ جهاني شكر
 
تحولات نرخ فند و شكر ايران
 
سمينارهاي داخلي وبين المللي
 
تکنولوژي قند
 
ماهنامه شكر
 
مجله صنايع قند ايران
 
آرشيو عكس
 
جستجو در سایت

وب  انجمن
 
اخبار سنديكا
افزايش 30 درصدي قيمت قند و شکر
 
به گفته علي‌رضا اشرف قيمت شکر محصول سال 92، معادل 1830 تومان است. بر اين اساس قيمت قند شکسته در بسته‌بندي ويژه 1300 تومان و قند کله از 2 هزار تا 2100 تومان به فروش مي‌رسد.

گروه کشاورزي؛ علي‌رضا اشرف رئيس اتحاديه قند و شکر در گفتگو با بازارخبر گفت: برداشت چغندر که از شهريور ماه سال جاري شروع و تا مهرماه پايان مي‌يابد، سطح زير کشت اين محصول را به 4 ميليون و 500 هزار تن خواهد رساند. همچنين برداشت نيشکر از اواسط مهر آغاز مي‌شود.
وي با اشاره به ميزان يک ميليون و 100 هزار تن محصول حاصل از چغندر و نيشکر در سال جاري ادامه داد: توليد چغندر در سال جاري تا اواسط بهمن و نيشکر تا فروردين ادامه مي‌يابد.
اشرف بيان کرد: قيمت شکر تا سال گذشته بر مبناي گروه 2 يعني قيمت تمام‌شده 17درصد طبق فرمول سازمان حمايت تعيين مي‌شد اما در اين مدت دولت قيمت‌گذاري را خود بر عهده گرفته براي نمونه قيمت هر کيلو شکر درب کارخانه 1900 اعلام شده بود که به دليل واردات بيش از نياز اين ماده به کشور قيمت شکر واردشده از توليد داخل ارزان‌تر شده بود و اين باعث شد توليد داخل خريدار نداشته باشد.
رئيس اتحاديه قند و شکر افزود: قيمت شکر محصول سال 92، معادل 1830 تومان است. بر اين اساس قيمت قند شکسته در بسته‌بندي ويژه 1300 تومان و قند کله از 2 هزار تا 2100 تومان به فروش مي‌رسد.
اشرف اعلام کرد: طبق سنوات گذشته محصول جديدي که از شهريور به دست مي‌آيد بايد با افزايش قيمت مواجه باشد زيرا هزينه مواد اوليه و دستمزد بر اساس تعرفه‌هاي سال 93 تغيير کرده است و در صورت عدم افزايش توليد متوقف خواهد شد؛ بنابراين محصول سال 93 با نرخ تأثيرپذيري از شاخص هزينه‌اي افزايش مي‌يابد.
رئيس اتحاديه قند و شکر خاطرنشان کرد: با توجه به افزايش 27 تا 29 درصدي دستمزد و افزايش 45 درصدي در ساير هزينه‌ها حدود 30 درصد افزايش قيمت را براي محصول سال جاري پيش‌بيني مي‌کنيم.

به گزارش بازارخبر، وي خاطرنشان کرد: با توجه به نبود آمار دقيق و باز بودن مرزها و ورود و خروج غيرقانوني به کشور آمار دقيقي از مصرف سرانه مردم نداريم اما تجربه‌ها حاکي از مصرف سرانه 28 تا 29 کيلوگرم دارد؛ يعني 2 ميليون و 100 هزار تن از فرآورده‌هاي شکر از قبيل نوشابه، شيريني و شکلات مصرف دارد.
اين در حالي است که آمار کشورهاي صنعتي و بزرگ‌تر تا 43 کيلو هم مي‌رسد و برخي کشورهايي که از نظر اقتصادي ضعيف هستند آمار پاييني در حد 17 يا 18 کيلوگرم در مصرف قند و شکر دارند؛ اما ميانگين متوسط جهاني نيز از مصرف 29 کيلوگرم حکايت دارد.

رئيس اتحاديه با اشاره به بحث خشک‌سالي و کمبود آب نيز اضافه کرد: تمام کشت‌هاي باغي و زميني با اين مشکل مواجه هستند و اکنون نيز با حمايت جهاد کشاورزي در خصوص تخصيص اعتبار آبياري تحت‌فشار اين مشکل در حال مرتفع شدن است

اشرف در پايان يادآور شد: سال گذشته اعتبارات مربوط به آبياري تحت‌فشار اختصاص نيافت و ما اکنون با اين مشکل روبه‌رو شده‌ايم که اميدواريم با تلاش‌هاي وزارت نيرو اين موضوع حل شود.
تاريخ خبر: 93/6/1
منبع: بازارخبر
كد خبر: 451

تهران-میدان دکتر فاطمی-خ شهید گمنام- ساختمان 23 -طبقه دوم تلفن: 88965715-88969903-88964260-021

E_mail: info@isfs.ir