Iranian Sugar Factories Syndicate
 
انتخاب موضوع
اخبار سنديكا
 
اخبار ايران
 
اخبار جهان
 
استانداردهاي قند و شکر در ايران
 
بانك عملكرد كارخانه ها
 
آمار عملكرد كارخانه ها
 
آمار هاي تخصصي فند و شكر
 
كارخانه هاي قند و شكر
 
 تحولات نرخ جهاني شكر
 
تحولات نرخ فند و شكر ايران
 
سمينارهاي داخلي وبين المللي
 
تکنولوژي قند
 
ماهنامه شكر
 
مجله صنايع قند ايران
 
آرشيو عكس
 
جستجو در سایت

وب  انجمن
 
اخبار سنديكا
با ذخيره سازي 815 هزار تن شکر دبير انجمن صنفي کارخانجات قند و شکر: نيازي به واردات شکر نيست
 
اهواز- ايرنا- دبير انجمن صنفي کارخانجات قند و شکر گفت: با توجه به ذخيره سازي 815هزار تن شکر در کشور تا فرا رسيدن فصل آينده و از سرگيري توليد اين محصول توسط توليدکنندگان داخلي، نيازي به واردات شکر در کشور وجود ندارد.

کد خبر: 81636124 | تاريخ خبر: 16/03/1394 - 19:21
بهمن دانايي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در اهواز با اشاره به نشست اخير خود با قائم مقام و برخي معاونان وزير جهادکشاورزي در خصوص تامين نياز مصرف کنندگان شکر در کشور افزود: در اين نشست مقرر شد با تامين 415هزار تن شکر توسط شرکت بازرگاني دولتي ايران و 400هزار تن شکر ديگر از سوي انجمن صنفي کارخانجات قند و شکر با حذف دلالان و واسطه گران نياز توليدکنندگان شيريني، شکلات و نوشابه و همچنين ديگر مصرف کنندگان با مراجعه مستقيم آنها به اين دو مرجع تامين شود.

وي با اشاره به تعيين قيمت هر کيلوگرم شکر به ميزان 21هزار ريال ادامه داد: اگر بيش از اين رقم از مصرف کنندگان دريافت شود تخلف است و با متخلفان برخورد جدي خواهد شد.

دانايي اضافه کرد: اگرچه با وجود توليد مناسب ، پارسال بازار شکر در کشور با مشکلات بسياري همراه بود اما امسال از بهره وري مطلوبي برخوردار بوديم و به دليل حمايت هاي وزير جهاد کشاورزي و مجموعه معاونان وي با کنترل واردات، بازار شکر کشور وضعيت اميدوارکننده تري يافته است.

وي گفت: در ماه هاي دي، بهمن و اسفند پارسال و نيز فروردين امسال حتي يک کيلوگرم شکر وارد کشور نشده و تنها در ماه ارديبهشت آن هم توسط تعاوني مرزنشينان پنج هزار و 400تن شکر سفيد از کشورهاي حوزه خليج فارس وارد کشور شد.

وي ادامه داد: پارسال يک ميليون و 325هزار تن شکر چغندري و نيشکري در کشور توليد شد که بالاترين ميزان توليد در عمر 120ساله صنعت قند و شکر کشور است و امسال پيش بيني مي شود اين رقم به يک ميليون و 400هزار تن شکر افزون شود.

دانايي افزود: پارسال از مجموع توليد شکر، 642هزار تن شکر چغندري و 680هزار تن شکر نيشکري بود که توليد امسال هر کدام از اين ها 700هزار تن پيش بيني مي شود.

دبير انجمن صنفي کارخانجات قند و شکر کشور اظهار کرد: اين ميزان رونق صنعت شکر در کشور را نشان مي دهد؛ بيشترين ميزان توليد تاکنون يک ميليون و 274هزار تن در سال 1382 بود که اين رقم در سال هاي 1387 و 1388 به دليل واردات بي رويه به 550هزار تن رسيد.

وي درباره مطالبات توليد کنندگان شکر در کشور هم گفت: پارسال قيمت 23هزار ريال براي هر کيلوگرم تعيين شده بود که قرار شد توليد کنندگان به قيمت 21هزار ريال به کارخانجات بفروشند و مابه التفاوت آن توسط دولت پرداخت شود تا زمان حاضر ريالي از اين بابت به دست توليد کنندگان نرسيده است.
تاريخ خبر: 94/3/16
منبع: ايرنا
كد خبر: 464

تهران-میدان دکتر فاطمی-خ شهید گمنام- ساختمان 23 -طبقه دوم تلفن: 88965715-88969903-88964260-021

E_mail: info@isfs.ir