Iranian Sugar Factories Syndicate
 
انتخاب موضوع
اخبار سنديكا
 
اخبار ايران
 
اخبار جهان
 
استانداردهاي قند و شکر در ايران
 
بانك عملكرد كارخانه ها
 
آمار عملكرد كارخانه ها
 
آمار هاي تخصصي فند و شكر
 
كارخانه هاي قند و شكر
 
 تحولات نرخ جهاني شكر
 
تحولات نرخ فند و شكر ايران
 
سمينارهاي داخلي وبين المللي
 
تکنولوژي قند
 
ماهنامه شكر
 
مجله صنايع قند ايران
 
آرشيو عكس
 
جستجو در سایت

وب  انجمن
 
اخبار سنديكا
دبير انجمن صنايع بيسکويت، شيريني و شکلات عنوان کرد کاهش خريد شيريني و شکلات با وجود ثبات قيمت‌ها
 
در حالي که با نزديک شدن عيد نوروز خريد شيريني و شکلات افزايش مي‌يابد، دبير انجمن صنايع بيسکويت، شيريني و شکلات مي‌گويد با وجود ثابت ماندن قيمت‌ها نسبت به سال قبل، امسال استقبال مردم از خريد اين محصولات کمتر شده است.

جمشيد مغازه‌اي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، اظهار کرد: مطابق معمول، اوج خريد شکلات و شيريني در ماه‌هاي آخر سال است اما امسال نسبت به سال‌هاي گذشته استقبال مردم از خريد اين محصولات کمتر شده و در کل، مردم در خريد‌هايشان احتياط بيشتري مي‌کنند.

وي ادامه داد: شايد در حال حاضر در دوراني به سر مي‌بريم که مردم صبر کرده‌اند تا ببينند چه اتفاقي در آينده مي‌افتد و شايد هم قدرت خريد‌شان کمتر شده که از خريد شيريني، شکلات و بيسکويت نسبت به سال‌هاي پيش کمتر استقبال مي‌کنند.

مصرف بيسکويت از شکلات سبقت گرفت
دبير انجمن صنايع بيسکويت، شيريني و شکلات با بيان اين‌که رکودي در جامعه حاکم است که صنعت شيريني، بيسکويت و شکلات را هم بي‌نصيب نگذاشته است، گفت: ما در قيمت امسال هيچ‌گونه تغييري نداشتيم، چرا که در حالت عادي فروش ما نسبت به سال‌هاي گذشته کاهش يافته است؛ بنابراين سعي کرده‌ايم که امسال هيچ افزايش قيمتي نداشته باشيم.

مغازه‌اي درباره‌ اين‌که از کدام يک از محصولات اين صنعت در اين روزها استقبال بيشتري مي‌شود، اظهار کرد: هر کدام از محصولات زمان مصرف خاص خود را دارند. بيسکويت مصرف عامه دارد و حتي از غذاي ميان وعده هم خارج شده و به يک وعده غذايي تبديل شده است و طبيعتا مصرفش از شکلات بالاتر است. شکلات چون گران‌تر است و جنبه تزئيني هم دارد کمتر مصرف مي‌شود.

وفور شکلات و آدامس‌هاي قاچاق حتي در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي
وي درباره قاچاق شيريني و شکلات به کشور گفت: قاچاق کماکان ادامه دارد و به وفور در بازار و حتي فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، کالاهاي قاچاق مي‌بينيم؛ به‌طوري که شيريني يک گردش مالي سالانه بالايي در قاچاق داشته است. البته در زمينه‌ آدامس بحث قاچاق پررنگ‌تر و بيشتر است و گردش سالانه مالي اين محصول از بقيه بيشتر است.

تشکيل کميته جلوگيري از واردات محصولات قاچاق
دبير انجمن صنايع بيسکويت، شيريني و شکلات ادامه داد: آمارهاي مختلفي در زمينه قاچاق شکلات، شيريني و بيسکويت ارائه مي‌شود و جايگاهي نيست که آمار دقيق و رسمي‌ از قاچاق اين کالاها دريافت کنيم، اما در کل مي‌دانيم که مقدار قاچاق اين کالاها بالاست. ستاد مبارزه با قاچاق کالا قول همکاري داده و ما هم يک کميته جلوگيري از قاچاق قرار است در انجمن تشکيل دهيم تا اگر اطلاعاتي در اين زمينه کسب کرديم در اختيار ستاد مبارزه با قاچاق کالا قرار دهيم.

مغازه‌اي با اشاره به ورود شکلات، شيريني و بيسکويت‌هاي وارداتي به کشور گفت: از ورود قانوني بيسکويت، شيريني و شکلات به کشور استقبال مي‌کنيم، چون هر کالاي مشابه به صورت قانوني و رسمي وارد شود قدرت رقابت ما را بالاتر مي‌برد اما در اين ميان وقتي موضوع قاچاق پيش مي‌آيد موضوع از حالت طبيعي خارج شده و به صنعت ضربه مي‌زند. در اين مورد نياز به همکاري‌ داريم.

وي در مورد صادرات شيريني، شکلات و بيسکويت به ديگر کشورها تصريح کرد: صنعت شيريني و شکلات، صنعت بزرگي است و ما در اين زمينه صادرات خوبي داريم و البته در 10 سال گذشته کيفيت، کميت و ماندگاري کالاها متحول شده است؛ علاوه بر اين با توجه به توافقات ايران با ساير کشورها و اجرايي شدن برجام تعاملات ما با کشورهاي اروپايي در زمينه شيريني، شکلات و بيسکويت بيشتر خواهد شد و اين تعاملات باعث مي‌شود که دست ما بازتر باشد، هزينه‌هاي توليدمان کاهش يابد و بتوانيم کالاهاي با کيفيت‌تري را به بازار عرضه کنيم.
تاريخ خبر: 94/12/18
منبع: ايسنا
كد خبر: 490

تهران-میدان دکتر فاطمی-خ شهید گمنام- ساختمان 23 -طبقه دوم تلفن: 88965715-88969903-88964260-021

E_mail: info@isfs.ir