Iranian Sugar Factories Syndicate
 
انتخاب موضوع
اخبار سنديكا
 
اخبار ايران
 
اخبار جهان
 
استانداردهاي قند و شکر در ايران
 
بانك عملكرد كارخانه ها
 
آمار عملكرد كارخانه ها
 
آمار هاي تخصصي فند و شكر
 
كارخانه هاي قند و شكر
 
 تحولات نرخ جهاني شكر
 
تحولات نرخ فند و شكر ايران
 
سمينارهاي داخلي وبين المللي
 
تکنولوژي قند
 
ماهنامه شكر
 
مجله صنايع قند ايران
 
آرشيو عكس
 
جستجو در سایت

وب  انجمن
 
اخبار سنديكا
شکرهاي وارداتي در راه است
 
تهران - ايرنا - دبير انجمن صنفي صنايع قند و شکر ايران از ورود محموله هاي شکر به کشور در هفته آينده خبرداد و گفت: چندين کشتي محموله شکر توسط بخش خصوصي و شرکت بازرگاني دولتي در راه است که موجب متعادل شدن بازار مي شود.«بهمن دانايي» روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا، اظهار داشت: براي تامين بازار، هم اکنون محموله شکر چهار تا پنج کشتي خريداري شده توسط شرکت بازرگاني دولتي در بنادر کشور در حال تخليه بار است که همچنان در قالب شکر تنظيم بازاري عرضه مي شود و در ادامه پنج تا شش کشتي ديگر نيز در راه است.
دبير انجمن صنفي صنايع قند و شکر ايران، تصريح کرد: در کنار واردات شرکت بازرگاني دولتي ايران، 800 هزار تن شکر توسط واردکنندگان قند و شکر به کشور وارد مي شود که اميدواريم براي متعادل شدن بازار تا پايان ارديبشهت ماه 100 هزار تن شکر به بازار عرضه شود.
وي با بيان اينکه هنوز 150 هزارتن شکر نيشکري ما در دست توليد است که بزودي به بازار عرضه مي شود، گفت: با وفور عرضه شکر از هفته آينده توسط بخش خصوصي و دولتي از التهاب جو رواني بازار کاسته خواهد شد و بازار اين محصول همچون گذشته متعادل مي شود.
وي ادامه داد: خريد شکر توسط شرکت بازرگاني دولتي ايران مربوط به آبان و آذرماه سال گذشته و خريد بخش خصوصي مربوط به 1.5 ماه اخير است که به دليل مشکلاتي در نقل و انتقال پول با تاخير مواجه شده است.
دانايي تصريح کرد: شکر وارداتي با ارز رسمي 4200 توماني خريداري مي شود بنابراين انتظار مي رود ورود محموله هاي جديد شکر با قيمت هاي مصوب سال گذشته ستاد تنظيم بازار به قيمت هر کيلوگرم درب کارخانه سه هزار تومان، هرکيلو شکر فله اي 3400 تومان، هر بسته 900 گرمي چهار هزار تومان و هر بسته بندي يک کيلوگرمي 4400 تومان باشد.
به گفته وي، نرخ مصوب شکر مربوط به قيمت گذاري سال گذشته ستاد تنظيم بازار است که تا نرخ گذاري هاي جديد اعمال خواهد شد.
دبير انجمن صنفي صنايع قند و شکر ايران گفت: در صورتي که شکر وارداتي با ارز 4200 تومان با قيمت هاي بيش از نرخ مصوب ستاد تنظيم بازار در سطح فروشگاه ها و خرده فروشي ها عرضه شود تخلف و گران فروشي به شمار مي رود بنابراين بايد با متخلفان برخورد قانوني صورت گيرد.
دانايي افزود: همچنين براي جلوگيري از گران فروشي و يا صدور شکر وارداتي از کشور، تک تک واردکنندگان با دستور العمل بانک مرکزي تعهد محضري داده اند که هر کيلوگرم شکر وارداتي با نرخ تنظيم بازاري عرضه شود در غير اين صورت علاوه بر جريمه نقدي بايد ما به التفاوت نرخ ارز آزاد و رسمي را بپردازند.
دبير انجمن صنفي صنايع قند و شکر ايران گفت: سال گذشته نيز 281 هزارتن شکر با ارز رسمي 4200 توماني به کشور وارد شده بود.
وي درباره افزايش نرخ قند نيز گفت: قند نرخ مصوب ندارد اما توليدکنندگان موظف هستند براساس ضوابط قميت گذاري و آناليز هزينه ها از جمله قيمت شکر، دستمزد کارگر، کيسه، بسته بندي، حمل و نقل قيمت گذاري منطقي داشته باشند درواقع اينگونه نيست که ماده اوليه خود همچون شکر را کيلويي سه هزار تومان خريداري کنند و هر کيلو قند را 12 هزار تومان بفروشند.
به گزارش ايرنا، در هفته هاي اخير برخي فروشندگان هر کيلوگرم شکر را با قيمت بيش از 10 هزارتومان و قند را بيش از 12 هزارتومان به فروش مي رسانند که در نهايت اکنون با کمياب و ناياب شدن اين محصول در بازار مواجه هستيم.
طبق آمارها نياز ماهانه کشور 180 هزارتن و سالانه بين 2.1 تا 2.2 ميليون تن است که بخش عمده آن از محل توليد چغندر قند و نيشکر و بخش اندکي از آن از محل واردات تامين مي شود.
اين درحاليست که شرکت بازرگاني دولتي ايران براي جلوگيري از التهاب بازار و تامين شکر مورد نياز کشور، اقدام به توزيع روزانه بين 800 تا 1500 تن شکر در فروشگاه هاي زنجيره اي سراسر کشور کرده است.
با توجه به نياز کشور از ابتداي اسفند ماه سال 97 تاکنون نيز 306 هزار تن شکر وارداتي به بازار عرضه شده است.
يزدان سيف مديرعامل شرکت بازرگاني دولتي ايران با تاکيد براين که به ميزان کافي شکر در انبارهاي کشور وجود دارد؛ براي عرضه اين محصول به بازار و متعادل شدن قيمت ها، از شرکت هاي توليد کننده خواست تا براي کمک به مردم شکر توليدشان را به بازار عرضه کنند.
همچنين از مردم خواست تا به اندازه نيازشان خريد کنند تا دست سودجويان از بازار قطع شود.
تاريخ خبر: 98/02/22
منبع: ايرنا
كد خبر: 543

تهران-میدان دکتر فاطمی-خ شهید گمنام- ساختمان 23 -طبقه دوم تلفن: 88965715-88969903-88964260-021

E_mail: info@isfs.ir