Iranian Sugar Factories Syndicate
 
انتخاب موضوع
اخبار سنديكا
 
اخبار ايران
 
اخبار جهان
 
استانداردهاي قند و شکر در ايران
 
بانك عملكرد كارخانه ها
 
آمار عملكرد كارخانه ها
 
آمار هاي تخصصي فند و شكر
 
كارخانه هاي قند و شكر
 
 تحولات نرخ جهاني شكر
 
تحولات نرخ فند و شكر ايران
 
سمينارهاي داخلي وبين المللي
 
تکنولوژي قند
 
ماهنامه شكر
 
مجله صنايع قند ايران
 
آرشيو عكس
 
جستجو در سایت

وب  انجمن
 
اخبار سنديكا
حداکثر قيمت شکر براي مصرف کننده 16 هزار تومان است
 

دبير انجمن کارخانجات قند و شکر ايران با اشاره به اينکه حداکثر قيمت شکر يک کيلوگرمي براي مصرف کننده نهايي 16 هزار تومان است، گفت: حداقل تا تابستان 1401 نيازي به واردات شکر نداريم.
بهمن دانايي، دبير انجمن کارخانجات قند و شکر ايران در گفت و گو با خبرنگار مهر، با انتقاد از مطرح کردن برخي از مباحث غيرکارشناسي مبني بر افزايش قيمت شکر گفت: در روزهاي اخير مباحثي در برخي سايت‌ها و رسانه‌ها مبني بر افزايش قيمت شکر مطرح شده که غيرکارشناسي است و منجر به ايجاد نابساماني در بازار مي‌شود.
دانايي با اشاره به اينکه مصرف شکر در کشور به شدت کاهش پيدا کرده افزود: در حال حاضر بايد ماهانه 150 هزار تن شکر به بازار تزريق مي‌شد اما نياز کنوني بازار ماهي حدوداً 100 هزار تن است و در فصل تابستان نيز در حالي که طبق روال قبل بايد در ماه حدود 220 هزار تن شکر به بازار تزريق مي‌کرديم به زحمت ميزان عرضه به 160 هزار تن مي‌رسيد.
دبير انجمن کارخانجات قند و شکر ايران با اشاره به اينکه قيمت خريد تضميني چغندر قند در اسفند ماه سال گذشته مجدداً افزايش پيدا کرد، افزود: اين اتفاق به دنبال درخواست انجمن رخ داد چرا که قيمت اوليه مناسب نبود و منجر به کاهش شديد توليد مي‌شد.
اين فعال بخش خصوصي توضيح داد: قيمت چغندر پارسال 602 تومان بود که به 1300 تومان افزايش يافت به عبارتي با رشد 107 درصدي قيمت در اين حوزه مواجه بوديم، ضمن اينکه ?? درصد قيمت تمام شده توليد شکر نيز مربوط به نرخ چغندر قند است. از طرفي هزينه‌هاي جانبي از جمله گاز و برق نيز افزايش پيدا کرده که همه اين مسائل روي قيمت شکر تأثيرگذار خواهد بود. با اين حال قيمت اين کالا در بازار رشد چشمگيري نداشته و با توجه به افزايش هزينه‌هاي توليد منطقي بوده است.
وي با بيان اينکه در حال حاضر قيمت شکر توليد داخل درب کارخانه بين 12400 تا 12500 تومان است، گفت: ما در ماه‌هاي اخير با افزايش شديد قيمت جهاني شکر مواجه بوديم به طوري که اگر بخواهيم اين محصول را وارد کنيم قيمت هر کيلوگرم از آن درب کارخانه بين 16 هزار تا 16500 تومان تمام مي‌شود.
دانايي با اشاره به اينکه شکر توليد داخل 3500 تا 4 هزار تومان از شکر وارداتي ارزان‌تر است، گفت: قيمت هر کيلوگرم شکر بسته بندي براي مصرف کننده نهايي بايد حداکثر 15 تا 16 هزار تومان باشد و اگر با قيمت بيش از اين عرضه مي‌شود ايراد از سيستم توزيع در خرده‌فروشي است که بايد نظارت و کنترل بيشتري روي آن انجام بگيرد.
دبير انجمن کارخانجات قند و شکر ايران در بخش ديگري از سخنان خود وضعيت توليد شکر را در سال جاري مطلوب عنوان کرد و گفت: امسال مجموع توليد چغندر بهاره و پاييزه 6.5 ميليون تن است که از اين ميزان 870 هزار تن شکر توليد مي‌شود و با احتساب 700 هزار تن استحصال از 7 ميليون تن نيشکري که در سال جاري داريم، مجموع توليد شکر امسال به يک ميليون و 570 تا يک ميليون و 580 هزار تن مي‌رسد.
وي تاکيد کرد: با توجه به توليد و ذخايري که در کشور داريم حداقل تا تابستان 1401 از واردات شکر بي نياز خواهيم بود و پيش بيني مي‌شود بازار اين کالا باثبات ترين بازار در بين کالاهاي اساسي باشد.
دانايي همچنين درباره اينکه انتقاداتي به قيمت خريد تضميني چغندر مطرح شده و قرار بود که قيمت اين محصول مجدداً تغيير کند، گفت: پيش جلسه شوراي قيمت گذاري محصولات استراتژيک چند روز پيش برگزار شد و در اين جلسه بحث بر سر اين بود که قيمت چغندر قند بين 200 تا 250 تومان افزايش يابد و از 1473 تومان و دو ريال به 1650 تا 1700 تومان برسد که پيش بيني مي‌کنيم هفته آينده اين مساله در جلسه هفته آينده شوراي قيمت گذاري محصولات استراتژيک مطرح و نهايي شود.
تاريخ خبر: 00/08/11
منبع: خبرگزاري مهر
كد خبر: 574

تهران-میدان دکتر فاطمی-خ شهید گمنام- ساختمان 23 -طبقه دوم تلفن: 88965715-88969903-88964260-021

E_mail: info@isfs.ir