آرشيو اخبار
صفهاي طويل كاميون‌هاي حامل چغندر مقابل كارخانه قند لرستان موجب اعتراض رانندگان شده است
 
صفهاي طويل كاميون‌هاي حمل‌كننده چغندر قند در مسيرهاي منتهي به كارخانه قند لرستان و انتظار طولاني رانندگان براي تخليه بار، موجب اعتراض آنها شده است.

رانندگان كاميون‌هاي حمل‌كننده چغندر قند، گاهي تا سه روز هم براي‌تخليه بار در صف معطل مي‌شوند.

جمعه شب يكي از اين رانندگان كه در صف تحويل چغندر در مقابل كارخانه‌قند لرستان در انتظار بود، براي گرم كردن فضاي كاميون خود در حين استراحت، از گاز پيك نيك استفاده نمود كه منجر به خفگي و فوت وي شد.

سرماي زودرس و نبود برنامه‌ريزي مناسب براي تحويل گرفتن به موقع چغندر توليدي از سوي كارخانه قند، علاوه بر بوجود آمدن مشكلاتي براي كشاورزان سيلاخوري، براي رانندگان كاميون‌هاي حمل‌كننده نيز مشكل آفرين شده است.

يكي از رانندگان كه خود را "رضا گودرزي" معرفي كرد شنبه در گفت وگو با ايرنا اظهارداشت: سه روز است كه در صف تحويل دادن چغندر هستم و كسي هم احوالي از ما نمي‌پرسد.

يكي ديگر از اين رانندگان گفت: مگر ما چه گناهي كرده‌ايم كه بايد براي تحويل بار اينقدر معطل بشويم؟
احمد ياراحمدي با عنوان اينكه امروز دو روز و دوشب است كه ماشين من زير بار است اظهار داشت: چرا مسوولان كارخانه قند طوري برنامه‌ريزي نمي‌كنند كه اين قدر ما در فشار قرار نگيريم.

يك راننده ديگر گفت: خوابيدن و استراحت رانندگان در اين هواي سرد و در داخل ماشين بسيار خطرناك است.

يك راننده ديگر اظهار داشت: شب گذشته يكي از همكاران ما كه درصف تحويل چغندر بود به دليل سرما و روشن نمودن گاز پيك نيك دچار خفگي شد و از بين رفت.

"حسن محمدي" ديگر راننده معترض هم گفت: مديران كارخانه بايد با برنامه‌ريزي از تكرار اين مسايل و مشكلات جلوگيري كنند.

وي افزود: حرف ما اين است كه اگر كارخانه ظرفيت ندارد بگويد، تا رانندگان بر مبناي نياز و توان تحويل بار بزنند.

مدير بخش كشاورزي و امور تحويل و توليد كارخانه قند لرستان به ايرنا گفت: تمام كاميون‌ها و كمپرسي‌هاي موجود در منطقه كه بالغ بر ‪ ۸۰۰‬دستگاه مي‌باشند ، قبلا در كار ساخت و ساز بودند، اما امروز به دليل نبودن‌كار مناسب به حمل چغندر روي آورده‌اند.

"مجيد كريمي" افزود: كاميون‌هاي اطاق‌دار كه در صف‌ها هستند به دليل سرما و يخبندان در دستگاه آلفاي كارخانه به خوبي تخليه نمي‌شوند كه عمده مشكلات كندي كار تحويل چغندر، به اين كاميون‌ها بر مي‌گردد.

وي اظهار داشت: برخي كاميون‌ها حدود ‪ ۴۰‬درصد گل و لاي با چغندر به داخل كارخانه مي‌آورند كه اين امر نيز موجب كندي روند تخليه بار شده است.

كريمي افزود: در عين حال براي ‪ ۱۵۰‬دستگاه كاميون حمل‌كننده چغندر برنامه ريزي شده و براي رانندگان مربوطه نيز كارت مخصوص تردد صادر شده است.

مدير بخش كشاورزي كارخانه قند لرستان در ادامه گفت: اين وضعيت كه موجب بروز مشكلات عديده‌اي براي كشاورز، پيمانكار و رانندگان شده در طول تاريخ ‪ ۴۳‬ساله گذشته كارخانه بي‌سابقه بوده است.

وي اين مشكلات را ناشي از افزايش توليد و همزماني تحويل چغندرقند به كارخانه، با بارندگي‌هاي فراوان و سرماي زودرس در منطقه ذكركرد.

وي اظهار داشت: مشكل اصلي ما كه ممكن است در آينده به‌صورت جدي دامن‌گير همه شود،نبود پشتوانه مالي كارخانه به دليل فروش نرفتن شكرهاي توليدي‌است.

كريمي گفت: وضعيت الان به گونه‌اي است كه ما حتي توان پرداخت كرايه رانندگان حمل‌كننده چغندر را هم نداريم.

او افزود: در سالهاي گذشته ما نگران خارج شدن چغندرهاي توليدي لرستان به كارخانجات نقش جهان و شازند بوديم، اما امسال به دليل نبود بازار فروش اين كارخانجات فعاليت توليدي ندارند و ما مجبوريم هشت هزار تن چغندر اين كارخانجات را نيز به صورت آزاد تحويل بگيريم.

كريمي در ادامه گفت: دولت مي‌تواند با جلوگيري از شكر وارداتي زمينه فروش توليدات ما را فراهم نمايد تا امورات همه كساني كه به نوعي در كارخانه قند لرستان مشغول فعاليت كاري هستند تامين گردد.

بخشدار بخش سيلاخور دورود هم گفت: ايجاد صفهاي طويل كاميون‌هاي حامل‌چغندر در مقابل كارخانه قند لرستان موجب اعتراض رانندگان اين وسايل شده است.

"مرتضي ياراحمدي" شنبه به ايرنا گفت: مديران كارخانه قند موظفندبا برنامه‌ريزي صحيح از اتلاف وقت اين رانندگان جلوگيري كند.

وي در عين حال اظهار داشت: بارندگي‌ها و سرماي زودرس امسال موجب بروز مشكلاتي براي كشاورزان چغندركار منطقه زلزله‌زده سيلاخور دورود شده كه بايد با تامل همه مردم و مسوولان با آن مقابله شود.

ياراحمدي از رانندگان حمل‌كننده چغندر قند خواست، از روشن كردن وسايل گازسوز در داخل خودروهاي خود جدا پرهيز كنند.

تاريخ خبر: 23/10/85
منبع: Irna
كد خبر: 103
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR