آرشيو اخبار
پيشنهاد ‪ ۷۳۰‬ميليارد توماني براي جوايز صادراتي در بودجه سال ‪۸۶
 
وزير بازرگاني از پيشنهاد ‪ ۷۳۰‬ميليارد تومان تخصيص اعتبار براي جوايز صادراتي در بودجه سال ‪ ۸۶‬كل كشور، خبر داد.

" سيد مسعود ميركاظمي " روز شنبه در حاشيه گشايش نمايشگاه بسته‌بندي در گفت و گو با خبرنگاران افزود: درصورت تصويب اين اعتبار كه به‌تاييد سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور و وزارت بازرگاني نيز رسيده است، جوايز صادراتي سال ‪ ، ۸۶‬به‌روز پرداخت مي‌شود.

وي با ابراز اميدواري از اينكه رقم پيشنهادي ابتدا در لايحه بودجه ‪۸۶‬ توسط دولت و سپس در مجلس شوراي اسلامي به تصويب برسد ، تصريح كرد ، تحقق چنين اعتباري موجب مي‌شود تا تمامي جوايز صادراتي سالهاي ‪ ۸۴‬و ‪ ۸۵‬پرداخت شود .

به گزارش ايرنا، ميركاظمي در خصوص بودجه وزارت بازرگاني گفت : بودجه‌هاي وزارت بازرگاني بيشتر مربوط به يارانه كالاهاي اساسي مانند آرد و نان و مشوق‌هاي صادراتي است و خود وزارتخانه بودجه مستقلي ندارد.

وي تصريح كرد ، بودجه استاني نيز در سطح استانها تقسيم مي‌شود.


* تاثير تحريم بانك سپه بر روي مبادلات تجاري
وزير بازرگاني در خصوص اقدام دولت آمريكا و تحريم بانك سپه گفت: اين اقدام تاثيري بر روي محدود شدن روابط ومبادلات تجاري كشورمان نخواهد داشت.

ميركاظمي معتقد است : اقدام دولت آمريكا صرفا حركتي سليقه‌اي بوده و به معناي اين نيست كه ساير بانكهاي كشورمان تحريم شوند.


* افزايش قيمت نان
وزير بازرگاني در واكنش به اظهارنظر مطرح شده‌از سوي رييس سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان در خصوص قيمت نان گفت: هنوز در اين خصوص تصميمي گرفته نشده است .

به گزارش ايرنا، چندي پيش برخي مطبوعات و رسانه‌ها به نقل از "جواد علي اكبريان "، معاون وزير و رييس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان اعلام كردند كه قيمت نان تا پايان سال افزايش مي‌يابد .

ميركاظمي اظهار داشت : اين موضوع در حال بررسي است و در صورتي كه به جمع‌بندي نهايي برسيم در شوراي اقتصاد نيز نظر خود را ارايه خواهيم كرد.

وي با اشاره به اينكه مسائل اتحاديه نانوايان نيز قابل تامل است ، گفت : با توجه به افزايش هزينه‌ها هنوز قيمت نان تغيير نكرده است كه اين موضوع بايد به صورت كارشناسي ، بررسي شود.

ميركاظمي افزود: برخي نانوايان نيز نرخ مصوب را رعايت نكردند و بخش ديگري كه قوانين را رعايت كردند ، دچار مشكل شدند.

وي سپس ابراز اميدواري كرد كه مشكلات نانوايان به طور اساسي حل شود و وزارت بازرگاني در تعامل با شوراي اقتصاد دراين خصوص به تعامل لازم برسند.


* افزايش يارانه كالاهاي اساسي
وزير بازرگاني پيش بيني كرد: با توجه به وضعيت كنوني و افزايش ‪ ۳۰‬درصدي قيمتهاي جهاني برخي كالاهاي اساسي مانند جو، گندم و بخصوص برنج و روغن ، يارانه كالاهاي اساسي در بودجه سال آينده ‪ ۱۰‬تا ‪ ۱۵‬درصد افزايش يابد .

ميركاظمي با بيان اينكه قيمت جهاني غلات افزايش چشمگيري داشته است ، افزود: به عنوان مثال روغن را ابتداي امسال هر تن ‪ ۵۰۰‬دلار خريداري كرديم، اما بهاي آن اكنون به ‪ ۷۳۰‬دلار در هر تن رسيده است .

وي گفت: كالاهايي كه حتي وارداتي نيستند، قيمت انها با نرخ تورم بالا مي- رود.

وزير بازرگاني گفت:براساس مصوبه مجلس مقررشده است كه هنگام خريد محصولات توليد داخل ، متناسب با نرخ تورم درصدي قيمت انها افزايش يابد كه اگر اين وضعيت در سال ‪ ۸۶‬تداوم داشته باشد،يارانه خريد اين نوع محصولات نيز افزايش مي‌يابد .


* يارانه شكر
ميركاظمي در خصوص يارانه شكر گفت : با توجه به قيمت بالاي خريد شكر در داخل ، اگر قرار باشد كه اين محصول را از توليدكنندگان داخلي خريداري كنيم ، بايد يارانه بيشتري را به آن اختصاص دهيم .

ميركاظمي با بيان اينكه قيمت خريد شكر براي كارخانه‌هايي كه استحصال از چغندرقند دارند ، پنج هزار و ‪ ۶۰۰‬ريال براي هر كيلوگرم است،افزود: اولويت وزارت بازرگاني در خريد شكر داخلي است.


* اصلاح آيين نامه اتاق ايران و واكنش‌هاي فراروي
وزير بازرگاني درپاسخ به پرسشي مبني بر برخي اعمال نظرهاي بخش دولتي در اصلاح آيين‌نامه انتخابات اتاقهاي بازرگاني گفت: تغييرات توسط شوراي عالي نظارت به درخواست بخش خصوصي بوده و دولت هيچ نقشي در تدوين آن نداشته‌است.

وي تاكيد كرد، وزارت بازرگاني با اتاقهاي بازرگاني تعامل مناسبي داشته است و مي‌توان از نظر مسئولان آنها را در اين خصوص ، جويا شد.


* تبديل نرخ دلار به يورو در معاملات خارجي
ميركاظمي در ادامه گفت : موضوع تغيير نرخ ارز تنها مربوط به جايگزيني يورو به جاي دلار نيست ، بلكه ساير ارزها نيز مورد نظر بوده است.

وي سپس هدف از طرح اين موضوع را رفع محدوديت‌هاي فراروي صادرات بر شمرد.


* شايعه كاهش كيفيت محصولات شركت ايران خودرو و تاثير آن بر روي صادرات ، با بيان اينكه با طرح برخي مسائل نبايد صادرات كشور را به ويژه در بخش خودرو را دچار خدشه كرد ، گفت : هم‌اكنون خط توليد سمند در بسياري از كشور -ها ايجاد شده است و اين مهم نيز در حال توسعه مي‌باشد.

وي در پايان افزود: وظيفه تمامي بنگاههاي اقتصادي ارتقاي كيفي محصولات ، كاهش قيمت تمام شده و ارايه خدمات بهتر مي‌باشد و بايد از اين طريق صادرات كشور را افزايش داد.
تاريخ خبر: 23/10/85
منبع: Irna
كد خبر: 105
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR