آرشيو اخبار
عضو كميسيون صنايع و معادن در گفت و گو با فارس: وزارت بازرگاني قول داد، مشكلات صنعت قند و شكر را پيگيري كند .
 
خبرگزاري فارس: عضو كميسيون صنايع و معادل مجلس گفت: كميسيون صنايع روز گذشته آسيبهاي وارده بر صنعت قند و شكر از محل واردات بي رويه را بررسي كرد.

حميدرضا فولادگر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: كميسيون صنايع و معادن عصر روز گذشته براي بررسي مشكلات صنعت قند و شكر با حضور معاون بازرگاني داخلي وزارت بازرگاني تشكيل جلسه داد.
وي يادآور شد: اعضاي كميسيون صنايع در اين نشست مشكلاتي كه به دليل واردات بي‌رويه قند و شكر براي اين صنعت بوجود آمده و سبب انباشته شدن محصولات داخلي در انبارها شده است را به اقاي مفتح منعكس كردند.
فولادگر افزود: متاسفانه از سال گذشته قند و شكر توليد شده در كارخانجات داخلي روي دست توليد كنندگان مانده است و قولهاي دولت براي پيش خريد محصولات و تعهداتي كه به توليد كنندگان داده بود، عملي نشده است.
نماينده اصفهان اضافه كرد: معاون وزير بازرگاني قولهايي براي پيگيري موضوع دادند، اما قول وزارت بازرگاني كافي نيست و لازم است مجموعه دولت اعم از وزارت اقتصاد، كشاورزي و صنايع در اين رابطه با يكديگر همكاري داشته باشند.
فولادگر ادامه داد: بايد تصميماتي اتخاذ شود كه مشكلات چغندركاران، كارخانجات و توزيع كنندگان با هم حل شود.
وي بر ضرورت روز آمد شدن تكنولوژي صنعت قند و شكر و افزايش بهره وري در اين صنعت تاكيد كرد و گفت: سلسه‌اي از مشكلات وجود دارد كه تنها بخشي از آن به وزارت بازرگاني مربوط مي‌شود.
عضو كميسيون صنايع و معادن در پاسخ به اين پرسش كه راهكارهاي وزارت بازرگاني براي حل مشكلات موجود صنعت قند و شكر چه عنوان شد؟ اظهار داشت: آقاي مفتح قول پيگيري دادند و همچنين قول پيگيري پيش خريد محصولات كارخانجاتي كه به فروش نرفته است را مطرح كردند.
فولادگر تحقيق و تفحص از صنعت خودرو را دومين دستور كار كميسيون صنايع و معادن در روز گذشته عنوان كرد و گفت: نظر اعضاي كميسيون در اين رابطه اخذ و قرار شد هفته‌ آينده نظرات اعضا در گزارش اعمال و سپس آماده قرائت در صحن علني مجلس شود.


تاريخ خبر: 24/2/86
منبع: FARS News
كد خبر: 141
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR