آرشيو اخبار
رييس كميسيون صنايع مجلس : تعرفه واردات شكر افزايش مي‌يابد. 35 كارخانه‌ شكردرآستانه تعطيلي‌اند.در14ماه گذشه 3ميليون تن شكر وارد شده است.
 
رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: مقرر شده است كه پس از توزيع حجم بالاي شكر وارداتي، تعرفه‌ي واردات اين محصول افزايش يابد.

مهندس سيد حسين هاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خاطرنشان كرد: در 14 ماه گذشه بيش از 3 ميليون تن شكر وارد شده است كه اين ميزان، ما را از واردات 6 سال آينده بي‌نياز مي‌كند.

او ادامه داد: واردات بي‌رويه‌ي شكر موجب شده است تا سطح زير كشت چغندرقند تا 30 درصد كاهش يابد.

هاشمي با اشاره به اين‌كه در حال حاضر سالانه يك ميليون و 400 هزار تن شكر در داخل توليد مي‌شود، تصريح كرد: بر اساس قانون بايد سالانه 500 هزار تن شكر وارد كشور شود. اين در حالي است كه هم‌اكنون بيش از 3 ميليون تن شكر وارد كشور شده كه اختلالاتي را به اين بخش وارد كرده است.

رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس افزود: با توجه به اين‌كه 35 كارخانه‌ي شكر به دليل واردات در آستانه‌ي تعطيلي قرار دارند، بيش‌ترين صدمه واردات متوجه توليد و اشتغال است.

هاشمي با اشاره به تدابير انديشيده شده در مجلس و دولت براي ساماندهي وضعيت شكر يادآور شد: در نشستي كه با وزارت بازرگاني داشتيم مقرر شد تا دولت علاوه بر خريد بخشي از شكر داخل، ميان مردم كوپن شكر توزيع كند.

وي معتقد است: به دليل صدور بي‌رويه‌ي مجوز واردات شكر هم‌اكنون انبارهاي لازم براي ذخيره‌ي اين ميزان شكر وجود ندارد.

هاشمي در پايان خاطرنشان كرد: در اين جلسه مقرر شد تا با توزيع شكر در بازار داخلي ماه‌هاي آينده در يك زمان‌بندي مشخص تعرفه‌ي واردات افزايش مي‌يابد.

تاريخ خبر: 16/7/86
منبع: ISNA
كد خبر: 190
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR