آرشيو اخبار
دبيركل مجمع تشكل‌هاي صنايع غذايي:صادرات صنعت غذا تا پايان سال500 ميليون دلار پيش‌بيني مي‌شود. واردات3 ميليون تن شكر معضلاتي براي كارخانه‌ها ايجاد كرده است.
 
دبيركل مجمع تشكل‌هاي صنايع غذايي با اشاره به صادرات صنعت غذاها اظهار كرد: سال گذشته صنعت غذا حدود 400 ميليون دلار صادرات داشته است كه پيش‌بيني مي‌كنيم اين رقم امسال به 500 ميليون دلار برسد.

به گزارش خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر سيدمحمد حسيني صبح امروز در نشستي خبري با اشاره به جشنواره علوم صنايع غذايي كه قرار است 24 مهرماه برگزار شود هدف از برگزاري اين جشنواره را قدرداني از پيشكسوتان صنعت، پيشكسوتان دانشگاه، شركت‌هاي برتر و بازنشستگان وزارتخانه‌هاي مرتبط با صنعت غذا دانست و گفت: در اين جشنواره از شش شركت برتر قدرداني مي‌شود كه صادرات، كيفيت، نشانه‌هاي اخذ شده از سازمان‌هاي بين‌المللي و سودآوري شركت‌ها از مهمترين معيارها براي انتخاب اين شركت‌ها هستند.

وي روند برگزاري اين جشنواره را همچون جشنواره خوارزمي دانست و افزود: در اين جشنواره كه در محل انيستيتو تغذيه و صنايع غذايي كشور برگزار مي‌شود، چهار تن از استادان برتر صنعت غذا نيز تقدير به عمل مي‌آيد.

حسيني با اشاره به مشكلات توليدكنندگان شكر به عنوان بخشي از توليدكنندگان در صنعت اظهار كرد: امسال يك ميليون و 400 هزار تن شكر در كشور توليد شده است و در حاليكه كمبود توليد در داخل 500 هزار تن است دولت به اندازه 60 سال كمبود و به مقدار سه ميليون تن شكر وارد كرده كه همين امر معضلات بسيار زيادي براي كارخانه‌هاي قند كشور ايجاد كرده است.

وي در پايان هزينه تمام شده بالا را يكي از مهمترين مشكلات توليدكنندگان شكر ذكر كرد و ادامه داد: بالابودن هزينه به اين دليل است كه دولت وظيفه قيمت‌گذاري چغندر را برعهده دارد.
تاريخ خبر: 17/7/86
منبع: ISNA
كد خبر: 191
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR