آرشيو اخبار
رئيس كميسيون صنايع مجلس: عملكرد محرابيان مثبت بود
 
رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، عملكرد "علي‌اكبر محرابيان " سرپرست وزارت صنايع و معادن را مثبت ارزيابي كرد و گفت: ايشان در مدت كوتاه حضورش در وزارت صنايع و معادن اقدامات خوبي انجام داده است.

سيد "حسين هاشمي" روز جمعه در جمع خبرنگاران در مورد جلسه مشترك محرابيان با كميسيون صنايع و معادن مجلس اظهار داشت: سرپرست وزارت صنايع و معادن در اين جلسه به پرسش‌هاي نمايندگان مجلس در مورد سيمان ، شكر و تندر‪ ۹۰‬پاسخ داد.

وي افزود: به گفته محرابيان در رابطه با شكر اقدامات مثبتي انجام شده و مشكلات قند و شكر به سمت حل شدن پيش مي‌رود.

هاشمي گفت: وضعيت بيش از ‪ ۳۲‬واحد توليدكننده شكر كه با مشكل جدي مواجه هستند بررسي و قرار شده تسهيلاتي براي واحدهاي صنعتي شكر به منظور خريد چغندر قند از كشاورزان اختصاص يابد كه اين امر مشكل واحدهاي قند و و شكر را مرتفع مي‌كند.

رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: در مورد سيمان نيز وزارت صنايع با تشكيل ستاد ويژه‌اي در صدد است ‪ ۱۷‬طرح سيماني را تا خرداد سال آينده راه‌اندازي كند و ظرفيت توليد سيمان كشور را از ‪ ۴۲‬ميليون تن فعلي به ‪۵۵‬ ميليون تن برساند كه با اجراي اين طرحها و افزايش ظرفيت توليد زمينه براي خروج سيمان از سبد حمايتي دولت فراهم مي‌شود.

هاشمي افزود: به گفته محرابيان پروژه تندر‪ ۹۰‬نيز شتاب گرفته و منحني توليد اين خودرو نشان مي‌دهد كه توليد افزايش يافته و به ‪ ۱۵۰‬تا ‪۱۸۰‬ دستگاه در روز رسيده كه در آينده به ‪ ۶۰۰‬دستگاه در روز بايد برسد و به اين ترتيب خودروسازان مي‌توانند تا آخر سال به تعهدات خود در مقابل متقاضيان تندر‪ ۹۰‬عمل كنند.

نماينده مردم ميانه در مجلس گفت: يكي از مهمترين كارهاي محرابيان در دوران تصدي وزارت صنايع و معادن لغو واگذاري ‪ ۲۰‬درصد از سهام سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران به بخش خصوصي بود كه از اين اقدام وي در كميسيون صنايع مجلس قدرداني شد.

وي عملكرد محرابيان در سمت رياست ستاد تبصره ‪ ۱۳‬را نيز موفق ارزيابي كرد.

تاريخ خبر: 27/7/86
منبع: IRNA
كد خبر: 205
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR