آرشيو اخبار
ركورد جديد شكر در كشت و صنعت دعبل ثبت شد
 
خبرگزاري فارس: مدير عامل كشت و صنعت دعبل خزاعي اعلام كرد: ميزان توليد شكر سفيد اين واحد با 90 درصد افزايش به 570 تن در روز رسيد.

محمدامين روزبخش زاده امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز افزود: بدين ترتيب اين واحد به ركورد جديدي در توليد شكر دست يافت كه ناشي از بكارگيري تجهيزات فني و مهندسي مناسب، تكنولوژي روز آمد، تجربه فردي و دانش فني نيروهاي انساني اين واحد صنعتي است .
وي سطح زير كشت واحد دعبل خزاعي را در حال حاضر 9500 هكتار عنوان و تصريح كرد: در سال جاري 7800 هكتار از اراضي اين شركت قابل برداشت است كه پيش‌بيني مي‌شود، از اين سطح حدود 800 هزار تن نيشكر برداشت و 80 هزار تن شكر توليد شود.
روزبخش زاده اضافه كرد: دربخش تصفيه شكر، نيز امسال حدود 120 هزار تن شكر سفيد توليد مي‌شود كه تاكنون 25 هزار تن آن توليد شده است .
مدير عامل كشت و صنعت دعبل خزاعي، عمده‌ترين مشكلات توليدكنندگان را عدم نقدينگي لازم به دليل بحران فروش شكر ذكر كرد و گفت: با وجود اظهار نظرهاي اخير مسئولان وزارت بازرگاني در خصوص پرداخت مابه التفاوت 1500 ريالي به ازاي هر كيلوگرم شكر و اعلام رسمي آن، تاكنون هيچ اقدام عملي در اين خصوص صورت نگرفته و همين مسئله موجب سردرگمي توليدكنندگان در فروش شكر شده است .
روزبخش زاده افزايش غير منطقي بيمه نيشكر را از سوي صندوق بيمه محصولات كشاورزي، يكي ديگر از مشكلات عمده نيشكر كاران خوزستان دانست و افزود: حذف 50 درصد يارانه بيمه از سوي دولت و افزايش تعرفه بيمه مزارع نيشكر به ميزان 5 برابر فشار مضاعفي بر توليدكنندگان نيشكر وارد مي‌كند .
وي قيمت تمام شده شكر را در كشور، اقتصادي‌تر از بسياري از كشورهاي جهان دانست و گفت: علت پايين بودن قيمت جهاني شكر، دامپينگ و قيمت‌شكني كشورهاي قدرتمند است. در چنين شرايطي حمايت جدي از توليد كنندگان داخلي ضروري است .
گفتني است كشت و صنعت دعبل خزاعي از واحدهاي هفتگانه شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي است كه در كيلومتر 25 جاده اهواز – آبادان واقع شده است .
در اين واحد صنعتي يك كارخانه شكر ، يك كارخانه توليد نئوپان بخش خصوصي و بزرگترين توليد كننده الكل كشور واقع است .
واحد كشت و صنعت دعبل خزاعي در سال گذشته موفق شد روزانه 300 تن شكر سفيد توليد كند كه امسال با دستيابي به 570 تن شكر در روز به ركورد جديدي دست يافت .
انتهاي پيام/ص

تاريخ خبر: 30/8/86
منبع: FARS News
كد خبر: 217
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR