آرشيو اخبار
رئیس مجلس شورای اسلامی: رسیدگی به وضعیت شکر در دستور کار مجلس قرار گرفت.
 
نمايندگان مجلس طي هفته¬هاي آينده تاثير واردات شکر بر چغندرکاران را بررسي مي¬کنند.


رئيس مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين مطلب در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار پارلماني خبرگزاري کشاورزي ايران (ايانا) افزود: واردات شکر يکي از مشکلات فعلي چغندرکاران و کارخانه¬هاي قند کشور است و از اين رو نمايندگان مجلس با حساسيت آن را پيگيري مي¬کنند که دادن تذکرهاي کتبي و شفاهي و دعوت از وزراي بازرگاني و جهاد کشاورزي براي ارائه توضيح به مجلس از جمله اقدامات آنها بوده است.
دکتر غلامعلي حداد عادل ادامه داد: طي همين هفته نيز چندين تذکر کتبي در زمينه واردات قند و شکر در مجلس قرائت شده است و احتمالاً در آينده نزديک خبرهاي بيشتري در اختيار جرايد قرار خواهد گرفت.
وي درباره اظهارات رئيس جمهوري مبني بر صادرات شکر گفت: آمار صادرات و واردات شکر را از خود احمدي نژاد سوال کنيد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين درباره نامه تعدادي از مديران سابق صندوق بيمه تامين اجتماعي روستاييان و عشاير به وي مبني بر سوء مديريت اين صندوق عنوان کرد: اين مساله تخصصي به کميسيون مربوط يعني کميسيون بهداشت ارجاع داده شده است تا با دعوت از نويسندگان نامه و مديران صندوق آن را پيگيري کنند.
وي شفافيت در بودجه را از خواسته¬هاي نمايندگان مجلس دانست و تاکيد کرد: مجلس وجود تبصره¬هاي مفصل و از نوع قانون را که طبيعت يک ساله ندارد، در قانون بودجه منطقي نمي¬داند و معتقد است بايد به صورت جداگانه به مجلس ارائه شود.
حداد عادل تصريح کرد: همچنين لازم است بررسي و تصويب بودجه به گونه¬اي صورت گيرد که امکان نظارت مجلس، کميسيونها و ديوان محاسبات فراهم باشد تا با رعايت موازين قانوني، بودجه¬اي کارشناسي شده و منطقي به تصويب برسد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره توزيع بودجه ميان دستگاههاي دولتي نيز گفت: اين مساله بايد به گونه¬اي صورت گيرد که برآيند کار دستگاههاي فعال در يک زمينه، موازي¬کاري و خنثي سازي برنامه¬هاي يکديگر نباشد.
دکتر حداد عادل با اشاره به نزديکي انتخابات مجلس و اعلام وعده¬هاي کانديداهاي آينده به ساکنان حوزه انتخابيه خود تاکيد کرد: توقع مردم از نمايندگان از ابتداي مشروطيت، رفع مشکلات منطقه¬اي و محله¬اي بوده است و هم اکنون رسيدگي به مشکلات اجرايي حوزه¬هاي انتخابيه به اندازه¬اي افزايش يافته که قانونگذاري در مجلس به صورت شايسته¬اي صورت نمي¬گيرد.
وي قانونگذاري را وظيفه اصلي نمايندگان عنوان کرد و گفت: نماينده بايد ديد ملي و جهاني داشته باشد و با پيش¬بيني وضعيت جهان در 50 سال آينده، قوانيني در جهت پيشبرد، بهره‌وري و توسعه کشور وضع کند.
حداد عادل افزود: اين در حالي است که مردم حتي مشکلات شخصي خود را با نمايندگان در ميان مي¬گذارند و نمايندگان نيز در مواقعي قولهايي به آنها مي¬دهند که قابل اجرا نيست و در نتيجه علاوه بر بي‌اعتماد کردن مردم نسبت به دولت، بر دستگاههاي دولتي نيز براي اجراي آن قانون فشار وارد مي¬آورند./
تاريخ خبر: 19/10/86
منبع: Iana
كد خبر: 233
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR