آرشيو اخبار
قیمت هر کیلو چای در کردستان از مرز 25 هزار تومان گذشت
 
سنندج - خبرگزاری مهر: قيمت هر کيلو چای در استان کردستان به ويژه شهرستانهای سنندج، مريوان و بانه از مرز 25 هزار تومان گذشت.
به گزارش خبرنگار مهر در سنندج، روز گذشته چای در بازار سنندج، مريوان و بانه به شکلی کاملا اتفاقی نایاب و قیمت این محصول به ازای هر کیلو از مرز 25 هزار تومان گذشت.

يکی از صاحبان فروشگاه های سنندج به خبرنگار مهر گفت: چای در روز 11 خرداد به صورت عادی و با قيمت هر کيلوگرم هشت هزار و 500 تومان خريد و فروش می شد اما ناگهان صبح روز يکشنبه مردم به يک باره به فروشگاه ها سرازير شده و اقدام به خريد چای کردند.

علی زمانی افزود: ما بيش از 200 کيلو چای در فروشگاه داشتيم که در مدت کمتر از 30 دقيقه به فروش رسيد. اين در حالی است که به دنبال بروز شايعات مختلف در ميان مردم روز گذشته قيمت چای به صورت پلکانی افزايش پيدا کرد به نحوی که ساعت 11 روز گذشته قيمت این محصول به 12 هزار تومان رسيد و هنوز ساعت به 18 بعد از ظهر نرسيده بود که قيمت هر کيلو چايی به 20 هزار تومان افزايش يافت.

وی خاطرنشان کرد: ساعات پایانی روز یکشنبه نیز چای در فروشگاه های میدان انقلاب سنندج با قمیت کیلویی 25 هزار تومان خرید و فروش می شد.

رئیس سازمان بازرگانی استان کردستان در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص افزایش ناگهانی قیمت چای در استان اظهار داشت: متاسفانه ما نیز روز گذشته از افزایش پلکانی قیمت چای اطلاع یافتیم که با تشکیل کمیته ای ویژه نسبت به پیگیری علت موضوع اقدام کردیم.

مصیب محمدیان شمالی گفت: با توجه به این شرایط به نظر می رسد دلایل عمده افزایش قیمت چای را می توان احتکار این محصول توسط افراد سودجو، عدم وارد کردن آن از سوی بازرگانان کشور عراق و شایعه های صاحبان فروشگاه ها و مغازه های استان مبنی بر کمبود این محصول در بازار را بر شمرد.

وی همچنین ضمن درخواست کمک از سایر دستگاه های دولتی استان خواست: نسبت به همکاری با سازمان بازرگانی استان جهت برخورد با عوامل گرانفروشی اقدام نمایند.

افزایش قیمت چای در بازار به دنبال افزایش سرسام آور قیمت پودر رختشویی در هفته گذشته رخ می دهد به گونه ای که پودر رختشویی هفته گذشته در بازار سنندج با قیمت هر بسته 500 گرمی بالای یک هزار تومان به فروش می رسید.



تاريخ خبر: 13/03/87
منبع: خبرگزاری مهر
كد خبر: 259
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR