آرشيو اخبار
دبير هيات مديره انجمن قند و شكر درگفت‌وگو با فارس خبرداد: واردات اجباري شكر خام براي جلوگيري از تعطيلي كارخانه‌ها
 
خبرگزاري فارس: دبير هيات مديره انجمن صنفي كارخانه هاي قند و شكر ايران گفت: به منظور جلوگيري از توقف توليد و تعطيلي هميشگي كارخانه‌ها و به دور از منطق اقتصاد و ملي ناچار به واردات شكر خام هستيم بهمن دانايي در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي فارس گفت: اخيرا و پس از بروز مشكلات فراوان در صنعت قند كشور طي سال‌هاي اخير، دولت از طريق شركت بازرگاني دولتي به خريد يك ‌صد و 60 هزار تن شكر از كارخانه‌ها اقدام كرد كه اميدواريم اين خريدها ادامه داشته باشد.
وي اظهار اميدواري كرد: با اين خريد، كشاورزان چغندر كار پولشان را دريافت كنند و در مراحل بعدي هم با خريدهايي كه انجام خواهد شد، امكان پرداخت حقوق معوقه كاركنان و طلب‌هاي بانك‌ها فراهم شود.
وي ادامه داد: همان‌طور كه دو سال گذشته هشدار مي‌داديم، امسال ميزان توليد چغندر به كمترين رقم خود در طول عمر صنعت قند رسيد و پيش بيني مي‌شود كمتر از 5/1 ميليون تن چغندر در كشور توليد شود.
دبيرانجمن صنفي كارخانه‌هاي قند و شكر ايران تاكيد كرد: براي جلوگيري از توقف توليد و تعطيلي هميشگي كارخانه‌ها و به دور از منطق اقتصاد و ملي، مجبور به وارد كردن شكر خام هستيم تا كارخانه‌ها بتوانند ظرفيت توليد امسال را پوشش دهند و متوقف نشوند.
وي گفت: با توجه به وضعيت پيش آمده اميدواريم كه دولت كمك‌هاي جدي براي حل مشكلات داشته باشد تا بتوانيم در چند سال آينده به وضعيت سال 85 برسيم.
دانايي به نوع كمكهاي درخواستي اشاره نكرد و در عين حال گفت: سالها سرمايه‌گذاري شد تا صنعت قند در سال 85 به نقطه اوج توليد برسد ولي متاسفانه جريانهاي پيش آمده باعث شد تا در حال حاضر به كمترين ميزان توليد در اين صنعت برسيم.
وي افزود: بايد سال‌ها سرمايه‌گذاري شود تا بتوانيم دوباره به شرايط سال 85 دست يابيم و اكنون نه تنها به خودكفايي نرسيديم بلكه سال‌ها از خودكفايي فاصله گرفته‌ايم.
انتهاي پيام/
تاريخ خبر: 24/04/87
منبع: خبرگزاري فارس
كد خبر: 267
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR