آرشيو اخبار
گلايه دبير انجمن صنفي کارخانه هاي قند از عدم پيگيري دستور رييس جمهور .دبير و عضو هيات مديره انجمن صنفي کارخانه هاي قند و شکر ايران گفت : امسال ميزان توليد شکر در کشور به حدود 500 هزار تن مي رسد .
 
بهمن دانايي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، کاهش شديد سطح زير کشت چغندر قند را عامل افت دستکم 50 درصدي توليد شکر در کشور نسبت به سال گذشته دانست و افزود: سطح زير کشت اين محصول که از شش ميليون و 600 هزار هکتار در سال 85 به چهار ميليون و 200 هکتار در سال گذشته کاهش يافت .امسال نيز با افتي شديد به يک ميليون و 500 هزار هکتار رسيده است .
وي ميزان توليد شکر را در ايران در سال گذشته يک ميليون و 50 هزار تن اعلام کرد و گفت : اين در حالي است که اين رقم در سال 85 به حدود يک ميليون و 300 هزار تن رسيده بود.
دانايي سپس اظهار داشت : با اين وجود، واحدهاي توليدي تمام توان خود را براي پرداخت مطالبات کشاورزان بکار گرفته اند و هم اکنون کارخانه ها از مجموع 2 تريليون و 300 ميليارد ريال چغندر قند خريداري شده در سال گذشته ، کمتر از 60 ميليارد ريال به کشاورزان بدهکار هستند.
دانايي سپس بر لزوم افزايش تعرفه 10 درصدي واردات شکر خام و تعرفه 20 درصدي واردات شکر سفيد به دستکم 40 تا 50 درصد تاکيد کرد و گفت : در صورت تحقق چنين امري ، ضمن جلوگيري از واردات بي رويه شکر ، مي توان با فروش محصولات توليدي انباشته شده در انبارها و بازسازي کارخانه ها، مطالبات کشاورزان را نيز بموقع پرداخت کرد.
وي در پايان با اشاره به دستور رييس جمهوري درخصوص لزوم حضور نمايندگان کارخانه هاي قند و شکر در نشست هاي تصميم گيري اين صنعت ، گفت : با وجود گذشت چند ماه از صدور اين دستور، تاکنون اقدامي در اين خصوص صورت نگرفته است .


انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 154113
تاريخ خبر: 18/06/87
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)
كد خبر: 270
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR