آرشيو اخبار
معاون وزير بازرگاني: * افزايش قيمت بليت هواپيما تخلف است* تنظيم بازار سيمان در اختيار اصناف قرار مي‌گيرد
 
معاون وزير بازرگاني گفت: افزايش قيمت بليت هواپيما تخلف بوده و دليل آن اين است كه پرونده اين موضوع به سازمان تعزيرات فرستاده شده كه اگر تاييد شود براي آن جريمه در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اصناف خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد صادق مفتح در حاشيه افتتاحيه سيستم مكانيزه شوراي بازرسي اصناف گفت: جزئيات بيشتر اين موضوع را سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان پيگير است و از تصميمي كه راجع به اين موضوع اتخاذ خواهد شد اطلاع ندارم.

وي در مورد واگذاري كامل نظارت بازرسي به اصناف گفت: اميدوار بوديم كه واگذاري از واحدهاي صنفي تا پايان امسال به طور كامل به واحد نظارت و بازرسي واگذار شود اما اين كار انجام نشد و قطعا هنگامي كه اصناف به انسجام و توانمندي لازم دست پيدا كنند امور مربوط به خودشان را واگذار خواهيم كرد.

معاون وزير بازرگاني درباره تنظيم بازار شب عيد تصريح كرد: جلسات پيش‌بيني توليد، نياز و مصرف به صورت منظم بين وزارتخانه‌هاي مرتبط برگزار مي‌شود و در زمينه توزيع ميوه و گوشت و مرغ مشكلي وجود ندارد.

او ادامه داد: وزارت بازرگاني براي عرضه مرغ و مواد پروتئيني در نمايشگاه بهار غرفه‌هاي رايگان در اختيار شركت پشتيباني امور دام كشور قرار داده است و در تهران و چند استان كه نمايشگاه‌هاي بهاره آغاز شدند اين غرفه‌ها بزودي آغاز به كار مي‌كنند.

مفتح درباره حضور وزير بازرگاني در مجلس گفت: ايشان براي ارائه توضيحاتي در مورد شكر به مجلس رفته‌اند و طبق آخرين توافقات قرار شده است تنظيم بازار شكر به انجمن صنفي كارخانه‌هاي قند و شكر واگذار شود. همچنين قصد داريم تنظيم بازار كالاهايي مثل سيمان، ماكاراني و ساير مواد غذايي ضروري در اختيار تشكل‌هاي صنفي قرار بگيرد و وزارت بازرگاني كار نظارتي انجام دهد.

وي درباره زمان تزريق ميوه‌هاي ذخيره شده به بازار تاكيد كرد تا هنگامي كه سطح عمومي قيمت‌ها مناسب است اين توزيع انجام نمي‌شود چون اين ذخيره‌سازي به منظور كنترل بازار انجام شده و در حال حاضر قيمت مركبات و سيب در بازار مطلوب است. به طور مثال كيفيت پرتغال باكيفيت در سطح ميادين 800 و 900 تومان به فروش مي‌رسد.

او تاكيد كرد: البته ملاك ما واحدهاي صنفي لوكس كه ممكن است قيمت‌ها را بالاتر عرضه كنند نيست. بلكه ميادين ميوه و تره‌بار تعيين كننده سطح عمومي قيمت‌ها هستند گرچه در حال حاضر فاصله قيمت ميادين با واحدهاي صنفي خرده‌فروش زياد نيست.

وي در پاسخ به اظهارات برخي خبرنگاران كه قيمت‌هاي كنوني را بالا عنوان مي‌كردند، گفت: در حال وزارت بازرگاني از سوي بسياري از توليد‌كنندگان مورد سرزنش قرار دارد كه سعي دارد با فشار سطح قيمت‌ها را پايين نگه دارد و اگر شما نگاهي به تورم به عنوان شاخص كلي كاهش قيمت را داشته باشيد قطعا اين موضوع اثبات مي‌شود.

تاريخ خبر: 14/12/87
منبع: خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
كد خبر: 298
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR