آرشيو اخبار
عضو كميسيون كشاورزي مجلس درگفت‌وگوباايسنا: توقف توليد قند و شكر مبناي صحيحي ندارد و مشكل اين محصول تا آن حد نيست كه تبديل به بحران شود
 
يك عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي گفت: توقف توليد قند و شكر مبناي صحيحي ندارد و مشكل اين محصول تا آن حد نيست كه تبديل به بحران شود.

يونس اسدي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در مورد خبري مبني بر اين‌كه واردات بي‌رويه‌ي قند و شكر سبب متوقف شدن توليد اين محصول شده است، اظهار كرد: توقف توليد قند و شكر مبناي صحيحي ندارد و با وجود اين‌كه در فروش، توليد و واردات قند و شكر مشكلاتي هست اما اين مشكلات تا آن حد كه تبديل به بحران شود نبوده است.

وي تصريح كرد: اكثريت مسائلي كه در اين زمينه عنوان مي‌شود را توليدكنندگان مطرح نمي‌كنند بلكه يكسري واسطه‌ها هستند كه بحث‌هايي در اين زمينه مطرح مي‌كنند.

نماينده‌ي مردم مشكين‌شهر در خانه‌ي ملت، با بيان اين‌كه مشكلي كه احتمالا به توليدكننده‌ي قند و شكر لطمه وارد كند فعلا وجود ندارد، افزود: ممكن است در همه‌ي بخش‌ها مشكلاتي وجود داشته باشد.

اسدي در مورد اين مطلب كه گفته شده است كه چهار ميليون و 871 هزار تن قند و شكر در سه سال اخير وارد كشور شده و اكنون حدود 400 هزار تن شكر توليدي كارخانه‌هاي كشور خريداري نمي‌شود و در انبارها باقي مانده است، اظهار كرد: اين خبر صحت ندارد و واسطه‌ها معمولا در اين زمينه خبرسازي مي‌كنند. مطمئنا اگر مشكل خاصي در اين زمينه باشد ما وارد مي‌شويم، اما تاكنون چنين موردي نبوده و مجددا بررسي خواهيم كرد.

وي در مورد مشكل توليدكنندگان قند و شكر، گفت: با توجه به اين‌كه نظام مديريت ما يكپارچه نيست، اين‌گونه مشكلات هميشه هست و به طور مثال بايد گفت كه واردات دست بازرگاني، توليدات دست كشاورزان و بقيه‌ي مسائل نيز ممكن است در اختيار دستگاه‌هاي ديگر باشد. بنابراين به همين خاطر با چنين مشكلاتي روبه‌رو مي‌شويم، اما تلاش مي‌شود تا مشكلات موجود حل شود.

تاريخ خبر: 22/02/1388
منبع: خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
كد خبر: 314
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR