آرشيو اخبار
وزير بازرگاني در نشستي خبري: * 90 درصد شكر وارداتي خام است
 
* بيش از 90 درصد واردات شكر، شكر خام است

وزير بازرگاني در ادامه اين نشست در پاسخ به سوالي در مورد افزايش 522 درصدي واردات شكر در دو ماهه اول امسال نسبت به همين مدت در سال گذشته عنوان كرد: وزارت بازرگاني توافقي با تشكل‌هاي مختلف براي تنظيم بازار انجام داده بود ولي در زمينه شكر دو سه سالي بود كه توافقي صورت نمي‌گرفت كه اخيرا جلسه‌اي در مجلس برگزار شد و به اين نتيجه رسيدند كه خود انجمن‌هاي كارخانه‌ها بايد به اين موضوع توجه كنند.

وي با عنوان اينكه بالاي 90 درصد اين واردات، شكرخام است از اول امسال تعرفه شكر سفيد و خام افزايش يافت و براي كسي كه مي‌خواهد شكر وارد كند زير 600 تومان درنمي‌آيد.


* برداشته‌شدن حمايت تعرفه‌اي در بخش شكر

ميركاظمي با اشاره به برداشته شدن حمايت تعرفه‌اي در بخش شكر اضافه كرد: يك ميليون و 560 هزار تن از كارخانجات با قيمت بالاتر از قيمت جهاني به ميزان 160 تومان خريده‌ايم از سوي ديگر بازار شكر در دو سه سال اخير آرام بود و نوسانات قبل را نداشتيم.


* بخش خصوصي اين شكرها را وارد مي‌كند

ميركاظمي با عنوان اينكه دولت از سال 86 به بعد هيچ شكري وارد نكرده است گفت: تنها واردات دولت 900 هزار تن در سال 85 بود كه به دليل افزايش ذخيره استراتژيك كشور اين كار را انجام داده بوديم و در سال‌هاي 86 و 88 بخش خصوصي اين شكرها را وارد كرده و مي‌كنند.

وي نياز شكر كشور را به ميزان دو ميليون و 200 هزار تن اعلام كرد و يادآور شد: يك ميليون و 200 هزار تن شكر در كشور توليد مي‌شود و باقي ميزان مورد نياز شكر از طريق واردات تامين مي‌شود.

به گفته ميركاظمي طبق برنامه چهارم دولت هيچ‌گونه محدوديتي به جز تعرفه براي صادرات و واردات نمي‌تواند وضع كند.

وي در پاسخ به سوالي در مورد حضورش در دولت دهم نيز عنوان كرد: در مورد گمانه‌زني‌هاي جديد حالا ديگر بورس شده كه هر كسي چيزي بگويد ولي بهتر است ما به آن نپردازيم.

تاريخ خبر: 7/4/1388
منبع: خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
كد خبر: 320
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR