آرشيو اخبار
قيمت زولبيا باميه بايد 120 تومان افزايش يابد، نه 1500 تومان ! دبير انجمن قند و شكر: شكر را بهانه‌اي براي افزايش قيمت قرار داده‌اند
 
برخي از صنوف و صنايع مصرف كننده شكر، افزايش قيمت جهاني اين محصول را دستاويزي براي افزايش چند برابري قيمت محصولات خود قرار داده‌اند.

بهمن دانايي ـ دبير و عضو هيات مديره انجمن صنفي كارخانه‌هاي قند و شكر - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اظهارات رئيس كميسيون اقتصادي مجلس در خصوص كنترل بازار شكر، با تاكيد بر لزوم حمايت دولت و مجلس از كشاورزان و توليدكنندگان قند و شكر اضافه كرد: در شرايط كنوني و با افزايش جهاني قيمت شكر، برخي از صنوف و صنايع مصرف كننده شكر مانند قنادان و توليدكنندگان شيريني و شكلات بي‌جهت قيمت محصولات خود را افزايش داده‌اند.

وي با بيان اين‌كه اين صنوف در سه سال گذشته از شكر ارزان استفاه كرده، اما هرگز محصول ارزان به دست مردم نرسانده بودند، خاطرنشان كرد: در حال حاضر نيز آن‌ها افزايش قيمت شكر را دستاويزي براي افزايش چند برابري قيمت محصولات خود مانند زولبيا و باميه قرار داده‌اند.

او خاطرنشان كرد: قيمت شكر در چند ماهه اخير در هر كيلو 200 تومان رشد داشته و از 500 به 700 تومان رسيده است، بنابراين با احتساب اين‌كه 60 درصد از وزن زولبيا و باميه را شكر تشكيل مي‌دهد، افزايش بهاي اين محصول ناشي از افزايش 200 توماني قيمت شكر بايد در حد 120 تومان در هر كيلو زولبيا و باميه باشد؛ بنابراين افزايش بهاي هر كيلوگرم زولبيا و باميه از 2500 تومان به چهار هزار تومان از سوي برخي فروشندگان به بهانه افزايش قيمت شكر به هيچ وجه درست نيست.

دانايي تصريح كرد: اينگونه سودجويي‌ها به صورت كلان ارتباطي به افزايش قيمت شكر نداشته و تنها دستاويز نويني براي ضربه زدن به توليد داخلي است.

به گزارش ايسنا، طبق اعلان وزارت بازرگاني قيمت مصوب فروش هر كيلوگرم زولبيا و باميه 27 هزار ريال است.

انتهاي پيام

تاريخ خبر: 06/06/1388
منبع: خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
كد خبر: 329
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR