آرشيو اخبار
مديرعامل كشت و صنعت امام خميني (ره) خواستار شد؛ افزايش تعرفه واردات شكر به 90 درصد
 
مديرعامل كشت و صنعت واحد امام خميني(ره) گفت: با توجه به افزايش توليد شكر و چغندرقند در كشور و جهان از اوايل مهرماه، احتمال كاهش قيمت شكر در سطح جهان افزايش مي‌يابد.


ناصر مجدي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ علت افزايش قيمت شكر در كشور را افزايش قيمت آن در جهان بيان كرد و افزود: سال گذشته پديده خشكسالي در كشور هند منجر به كاهش توليد شكر در اين كشور و كاهش ذخيره آن در سطح جهان شد كه در نتيجه قيمت شكر در كشور نيز افزايش يافت.


وي افزود: ميزان تعرفه فعلي واردات شكر 40 درصد است كه نسبت به ماه‌هاي گذشته تغيير نداشته اما بايد با توجه به افزايش توليد شكر در جهان براي حمايت از توليد كننده و مصرف كننده در كشور ميزان تعرفه به 90 درصد افزايش يابد.


مديرعامل كشت و صنعت واحد امام خميني(ره) قيمت هر كيلوگرم شكر در بازار را 720 تومان بيان كرد.


مجدي در ادامه درباره سطح كشت و داشت نيشكر در سال جاري، تصريح كرد: سطح داشت نيشكر در سال جاري در سطح8300 هكتار بوده است و در صورتي كه وضعيت آب در مهرماه بهبود يابد، كشت صورت مي‌گيرد.


وي تصريح كرد: آبياري مزارع داشت نيشكر از مهرماه، متوقف و مصرف آب براي آبياري اراضي كشاورزي در سطح خوزستان كاهش مي‌يابد اما نيشكر در زماني رشد مناسبي دارد كه دما و رطوبت هوا بالا باشد؛ كشت نيشكر در دماي پايين مهرماه با ريسك همراه است.

تاريخ خبر: 23/06/1388
منبع: خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
كد خبر: 334
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR