آرشيو اخبار
انتقاد نماينده اروميه از واردات بي‌رويه شكر
 
نماينده مردم اروميه در مجلس شورای اسلامی در قالب يك تذكر آيين‌نامه‌ای از واردات بی‌رويه شكر به كشور انتقاد كرد.
به گزارش خبرنگار خانه ملت، "نادر قاضی‌پور" در جلسه‌علنی روز يكشنبه با استناد به ماده 23 آیین‌نامه داخلی مجلس، خاطر نشان كرد: در حالی‌ كه وزير پيشین بازرگانی طی دو سال گذشته 32 كارخانه قند ايران را به واسطه واردات شكر به تعطيلی كشاند، وزير بازرگانی جديد هم باز قصد واردات شكر را دارد.
وی با بيان این كه امسال چهار كارخانه قند در كشور تعطيل شده است، اظهار داشت: 28 كارخانه قند نیز با 30 درصد ظرفيت در حال كار هستند.
نماينده ارومیه تصريح كرد: كارگران اين كارخانه‌ها از كجا بايد نان خانواده خود را تامين كنند؟ واردات شكر دست چه كسی است كه مملكت را به اين روز درآورده است؟
قاضی‌پور خطاب رييسه جلسه گفت: از حضرتعالی می‌خواهيم به دولت و وزير بازرگانی تذكر دهيد آیا بايد آقازاده‌ها شكر وارد كنند و مردم بيچاره شوند؟
"سيدمحمد حسن ابوترابی‌فرد" كه رياست جلسه‌علنی روز يكشنبه را بر عهده داشت در پاسخ به تذكر نماینده اروميه خاطر نشان كرد: تذكر شما تذكر واردی است و طی سال‌های اخير واردات بدون توجيه شكر آسيب جدی را بر پیكر كشاورزی و صنايع وابسته به آن زد.
نايب رييس مجلس از كميسيون كشاورزی، آب و منابع طبيعی خواست همان طور كه خود پيگير بودند موضوع واردات شكر را در دستور كار خود قرار دهند.
وی افزود: كميسيون اقتصادی هم كه مرتبط با وزارت بازرگانی است در اين جهت مشاركت خواهند داشت و انشاء ا.. اين بررسی‌ها به اتخاذ تصميم صحيحی بيانجامد كه آسیبی را برای كشت و صنعت كشور نداشته باشد.

تاريخ خبر: 5/7/1388
منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی
كد خبر: 337
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR