آرشيو اخبار
معاون اول رئيس جمهوردر اهواز خبر داد؛واردات شکر به کشور محدود مي ‌شود
 
معاون اول رئيس جمهوردر اهواز خبر داد؛
واردات شکر به کشور محدود مى ‌شود
رحیمی:سال گذشته با واردات بی‌رويه شکربه کشور مشکلات زیادی برای شرکت‌های توليد‌کننده شکر در کشور به وجود آمد که با مصوبه هیئت دولت در سفر به خوزستان،اين مشکل به طور کامل برطرف شد.
معاون اول رئيس جمهور از ايجاد محدوديت‌های دولتی برای واردات شکر به کشور خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از فارس، محمدرضا رحيمی ظهر امروز در بازديد از شرکت کشت و صنعت دعبل خزايی اظهار داشت: سالانه در کشور 2 ميليون تن شکر استفاده می‌شود که از شرکت‌های کشت و صنعت داخلی بيش از يک ميليون و700 هزار تن شکر توليد می‌شود و تنها نيازمند300 هزار تن واردات شکر هستیم.
وی افزود: در سال گذشته با واردات بی‌رويه شکر به کشور مشکلات زيادی برای شرکت‌های توليد‌کننده شکر در کشور به وجود آمد که با مصوبه هيئت دولت در سفر به خوزستان و اجرای آن از طرف وزارت بازرگانی، اين مشکل به طور کامل برطرف شد.
معاون اول رئیس جمهور تأکيد کرد: دولت آمادگی حمايت از سرمايه‌گذاران در بخش صنايع جانبی شکر را دارد و برای اين امر می‌توان با اختصاص اعتبار حمایت لازم را از صنايع جانبی شکر انجام داد.
رحيمی با اشاره به هزينه‌های فراوانی که برای سفيد کردن شکر در کشور انجام می‌شود، گفت: بايد با ايجاد تنوع و جذابيت در بسته‌بندی برای مشتريان، ذائقه استفاده از شکر سفيد را در کشور تغيیر دهيم و شکر زرد را بدون صرف هزينه برای سفید کردن به بازار عرضه کنيم.
وی خاطرنشان کرد: به شرطی که شرکت توسعه کشت و صنعت و صنايع جانبی در استان خوزستان طرحی تهيه کند و در آن طرح به ایجاد اشتغال، افزايش بهره‌وری و راه‌اندازی صنايع جانبی در صنعت شکر توجه شود، دولت آمادگی پرداخت تسهيلات را در اين بخش دارد.
بر پايه اين گزارش، در صنعت شکر بيش از600 محصول از ني‌شکر استحصال می‌شود.کارخانه‌های وابسته به توسعه ني‌شکر و صنايع جانبی در زمينی به مساحت 130 هزار هکتار در اهواز داير است و سالانه بيش از 57 درصد شکر کشور را توليد می‌کند.برای احداث اين شرکت‌ها بيش از 3 هزار و400 ميليارد تومان اعتبار هزينه شده است.

تاريخ خبر: 15/11/1388
منبع: پايگاه اطلاع رساني دولت.
كد خبر: 339
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR