آرشيو اخبار
وزير صنايع:تا شكر داخلي هست شكر خارجي نمي‌خريم
 
خبرگزاري فارس: وزير صنايع و معادن گفت: تا زماني كه در كشور شكر ايراني وجود دارد نبايد به سراغ شكر خارجي برويم و با اين روش بايد از صنعت داخلي حمايت كنيم.

به گزارش خبرگزاري فارس از شوش، علي اكبر محرابيان در جمع كارگران شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه اظهار داشت: تا زماني كه حتي يك گرم شكر داخلي در انبارها داشته باشيم نبايد سراغ شكر خارجي برويم.
وي تاكيد كرد: بايد از توليد داخلي حمايت كرد تا در همين راستا از اشتغال پايدار حمايت شود.
وزير صنايع و معادن مصرف كالاهاي داخلي را زير بناي رونق توليد در كشور دانست و افزود: تا موقعي كه توليد داخلي وجود دارد نبايد مشابه خارجي آن از خارج وارد شود و در اين صورت است كه چرخ توليد خوب خواهد چرخيد و كشور از واردات بي نياز خواهد شد.
وي تاكيد كرد: توليد وقتي مي‌تواند رونق داشته باشد كه بازار مناسبي براي توليدات تعريف كرده باشيم و خوشبختانه ايران با موقعيت ويژه خود مي‌تواند بازارهاي خوب منطقه‌اي، جهاني و داخلي را در دست داشته باشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت روز جهاني كارگر و نقش كارگران در پويايي اقتصاد و توليد، خطاب به كارگران اظهار داشت: با تلاش‌هاي بي‌وقفه شما در عرصه توليد ايران در عرصه اقتصادي در مقابل دشمنان سربلند و عزيز ايستاده و توطئه‌ها و تدبير دشمن براي فلج كردن اقتصاد كشور به طور يقين با دست شما ناكام خواهد شد.
وزير صنايع و معادن افزود: در سال 87 كه اين مجتمع با مشكلاتي روبه‌رو شد، رئيس جمهور بنده را مامور ويژه رفع مشكلات اين مجتمع كه به حق پدر نيشكر ايران لقب گرفته كرد و خوشبختانه طي اين سه سال اخير با اقدامات موثر وزارت صنايع و معادن و سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و همدلي كارگران اين مشكلات تا حدود زيادي حل شده است.
محرابيان نوسازي تجهيزات اين واحد توليدي و تنوع در توليدات اين واحد صنعتي را گرهگشاي مشكل اين كارخانه عنوان نمود و ابراز اميدواري كرد طي سال آينده روند نوسازي و بهسازي اين كارخانه با هدف اقتصادي كردن توليد تكميل شود.

*نوسازي صنايع، راهكار افزايش بهره‌وري
وزير صنايع و معادن همچنين در ادامه سفر يكروزه خود به خوزستان در جمع مسئولان شهرستان دزفول گفت: بايد با نوسازي صنايع بهره‌وري را افزايش داد.
محرابيان سياست وزارت صنايع و معادن را نوسازي و بازسازي صنايع و افزايش بهره‌روي در واحدهاي توليدي همراه با كاهش و هدر رفت انرژي بازدهي صنايع عنوان كرد و افزود: وزارت صنايع و معادن يكي از مهم‌ترين وزارتخانه‌ها در ايجاد اشتغال پايدار و مولد است و در واقع به عنوان موتور محرك رشد اقتصادي در كشور قلمداد مي‌شود.
وي با اشاره به برنامه‌هاي در نظر گرفته شده در اين وزارتخانه گفت: وزارت صنايع و معادن وظيفه سنگيني را در زمينه اشتغال‌زايي بر عهده دارد كه با برنامه ريزي‌هاي كارشناسي و سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده در سال‌هاي گذشته و با تكميل و راه‌اندازي طرح‌هاي در دست اجرا و همچنين بهره‌برداري بهينه از ظرفيت واحدهاي صنعتي و معدني، دستيابي به اين هدف دور از انتظار نيست.
اين مقام مسئول تاكيد كرد: در سال جهاد اقتصادي با توجه به اينكه اعتبارات قابل توجهي براي بخش صنعت و معدن كشور پيش بيني شده است و شهرستان دزفول زمينه‌هاي مناسبي براي ايجاد صنايع مادر و مولد دارد و همچنين با عنايت به منويات مقام معظم رهبري و سياست‌هاي دولت در زمينه اجراي اصل 44 مبني بر مشاركت بخش خصوصي در سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف صنايع، اين وزارتخانه آمادگي دارد از سرمايه‌گذاراني كه قصد سرمايه‌گذاري در بخش صنعت به ويژه صنايع مادر را دارند حمايت كند.
تاريخ خبر: 11/2/1390
منبع: خبرگزاري فارس
كد خبر: 381
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR