آرشيو اخبار
معاون وزير بازرگاني: واردات محصولات كشاورزي از امسال با نظر جهاد كشاورزي انجام مي‎شود
 
رييس سازمان توسعه تجارت ايران گفت: واردات ميوه و محصولات كشاورزي از سال جاري با نظر و هماهنگي وزارت جهاد كشاورزي انجام مي شود.

به گزارش ايسنا منطقه خراسان، حميد صافدل در حاشيه ميز كشوري افغانستان افزود: سال جاري در حوزه كشاورزي و واردات ميوه و محصولات اين بخش به صورت متفاوت از شرايط سال گذشته عمل مي شود.

وي گفت: وزارت جهاد كشاورزي براساس ماده 16 بهره وري محصولات كشاورزي نظر خود را در بحث واردات انواعي از محصولات كشاورزي اعلام كرده است.

صافدل افزود: براساس اعلام نظر 190رديفي وزارت جهاد كشاورزي در بخشي از محصولات ثبت سفارش انجام نمي شود و در قسمتي ديگر از محصولات تعيين شده موكول به صدور مجوز واردات از سوي وزارت جهاد كشاورزي است و بخشي هم از طريق تغييرات تعرفه اي اين اعمال مديريت انجام مي شود.

معاون بازرگاني و رييس سازمان توسعه تجارت بيان كرد: آمادگي داريم در صورتي كه وزارت جهاد كشاورزي واردات تعداد بيشتري از محصولات را موكول به اخذ مجوز كند، همكاري نماييم.

صافدل توضيح داد: واردات كالا معمولا در سه حوزه مديريت مي شود چنانكه بخشي از آن توسط كليه دستگاه هاي صاحب نظر در بحث تدوين و وضع قوانين و مقررات كالاهاي وارداتي اعمال مي شود.

وي افزود: در اين بخش 30 سازمان و دستگاه از كانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان تا صنايع و معادن ، آموزش و پرورش و تمامي دستگاه هاي تخصصي و تعيين كننده بخشي از سياست هاي ورود كالا به لحاظ فني و تخصصي حضور دارند.

او اظهار كرد: بخشي از مباحث مربوط به واردات نيز در حوزه وزارت بازرگاني و شامل صدور مجوز و ثبت سفارش و در مرحله بعد هم گمركات است.

وي بيان كرد: در بحث ساير كالاها و اقلام وارداتي مقرر شده تا كالاهاي صنعتي وارداتي به كشور قبل از ورود ملزم به دريافت تاييديه موسسه استاندارد شوند و يا گواهي تاييد كيفيت را از يكي از موسسات مورد تاييد استاندارد بگيرند.

معاون وزارت بازرگاني گفت: اين امر در كاهش واردات غير كيفي و در عين حال مديريت واردات موثر است.

تاريخ خبر: 05/04/1390
منبع: خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
كد خبر: 388
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR