آرشيو اخبار
يك مقام مسوول در وزارت كشاورزي: *براي واردات از اين وزارتخانه نظر‌خواهي نمي‌شود *واردات با واگذاري تنظيم بازار به بخش كشاورزي سامان مي‌يابد
 
يك مقام مسوول در وزارت جهاد كشاورزي با تاكيد بر اين‌كه با واگذاري تنظيم بازار محصولات كشاورزي به متولي توليد، اوضاع واردات سامان مي‌گيرد، گفت: اكنون به دليل چند بخشي ‌بودن مسووليت واردات محصولات كشاورزي، نمي‌دانيم يقه چه كسي را بايد بگيريم و براي واردات محصولات كشاورزي هم‌چون واردات دو هزار تن گوشت مرغ هيچ نظرخواهي و مجوزي از وزارت كشاورزي اخذ نشده است.

اين مسوول وزارت كشاورزي در گفت‌وگو با خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: هم‌اكنون هيچ نظرسنجي براي واردات محصولات كشاورزي از اين وزارتخانه نمي‌شود و در حالي‌كه ظرفيت‌هاي توليدي خالي در صنعت مرغداري وجود داشته و توليد بالايي در كشور داريم، به جاي خريد مرغ منجمد از توليد‌كنندگان داخلي، دو هزار تن گوشت مرغ وارد شده است.

وي تصريح كرد: اكنون متولي توليد از دستگاه تنظيم بازار جداست و وزارت بازرگاني هر باره اعلام مي‌كند مجوز واردات و ثبت و سفارش را نداده است، لذا نمي‌دانيم براي پيگيري واردات بي‌رويه، واردات محصولاتي كه در حال برداشت هستند و ... يقه چه كسي را بگيريم.

اين مقام مسوول تاكيد كرد: با واگذاري تنظيم بازار به بخش كشاورزي به عنوان متولي توليد، قطعا اوضاع واردات و توليدات كشاورزي بهتر خواهد شد، چراكه متولي توليد، هم حمايت از توليد‌كنندگان را در نظر دارد و هم در فصل برداشت از واردات جلوگيري و در فصل كاهش توليد و پايان برداشت واردات را مجاز و تعرفه‌ي آن را كاهش مي‌دهد.

وي گفت: در كنار واگذاري تنظيم بازار به وزارت كشاورزي بايد ابزار آن هم در اختيار اين بخش قرار گيرد.

به گفته‌ي اين مقام مسوول، مباشران خريد (سازمان تعاون روستايي، شركت پشتيباني امور دام و ...) يكي از ابزارهاي تنظيم بازار است، هم‌چنين اختصاص رقم اعتباري مناسب يكي از مهم‌ترين عوامل لازم براي تنظيم بازار حمايت از توليد‌كننده، ذخيره‌سازي، خريد‌هاي تضميني و ... است.

وي تصريح كرد: هم‌اكنون سازمان تعاون روستايي به عنوان تنظيم‌كننده‌ي بازار اعتباري ندارد و نمي‌تواند اقدام كند، لذا اختصاص رديف اعتباري شرط لازمه تنظيم بازار است كه در صورت واگذاري تنظيم بازار به وزارت جهاد كشاورزي مسوولان، مردم و نمايندگان مجلس مي‌دانند يك نهاد بايد پاسخ‌گوي بازار، توليد و بازار مصرف باشد.

گفتني است؛ وزير بازرگاني روز چهارشنبه در جلسه‌ي علني بررسي واردات محصولات كشاورزي اظهار كرد: شايسته است كه با وجود ادغام وزارت بازرگاني و صنايع و معادن، تنظيم بازار محصولات كشاورزي و توزيع آن به نهاد متوليد توليد (وزارت كشاورزي) واگذار شود كه وزارت بازرگاني از اين مساله استقبال مي‌كند.
تاريخ خبر: 10/05/1390
منبع: خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
كد خبر: 399
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR