آرشيو اخبار
خليليان درباره واردات تخم‌مرغ، شکر و عسل توضيح داد
 
خليليان از تعرفه فصلي واردات محصولات کشاورزي خبر داد و گفت: زماني که در داخل کشور توليد صورت نپذيرد براي جبران کمبود محصولات کشاورزي در بازار، اقدام به واردات با تعرفه پايين مي‌شود و هنگامي که توليد انجام شود، ميزان تعرفه واردات براي حمايت از توليد داخل افزايش مي‌يابد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، وزير جهاد کشاورزي تصريح کرد: در اين راستا تعرفه واردات شکر از اول مهر ماه تا بالاترين حد ممکن افزايش يافته و شکر توليد داخل در بازار عرضه شده است لذا بيش از دو ماه است که با افزايش تعرفه، واردات اين محصول کاهش چشمگيري يافته است.

وي درباره واردات عسل نيز خاطرنشان کرد: دولت موافق واردات هيچ نوع محصولي خصوصا عسل از خارج کشور نيست و سياستش حمايت از توليد داخل است اما به لحاظ اينکه سال گذشته وضعيت توليد اين محصول با مشکلاتي مواجه بود براي تامين نياز داخل مقداري واردات صورت گرفت تا نياز داخل تامين شود اما امسال که روند توليد نسبت به سال گذشته بهبود يافته تعرفه اين محصول هم طبق روال افزايش پيدا کرد و انشاالله به‌تدريج شاهد عسلهاي وارداتي در بازار نخواهيم بود.

خليليان در ادامه از بهبود وضعيت توليد تخم‌مرغ در کشور خبر داد و گفت: با بهبود تدريجي وضعيت توليد تخم مرغ، آسيبي که در اين خصوص ديده بوديم تا حدودي جبران شد و انتظارمان اين است که از دي ماه، پتانسيل کامل توليد تخم‌مرغ به روال عادي خود برگردد و ديگر نيازي به واردات اين محصول نداشته باشيم.

وزير جهاد کشاورزي يادآور شد: اواخر سال گذشته مشکلاتي براي توليد تخم‌مرغ ايجاد شد که براي تامين نياز داخل مجبور شديم علاوه بر توليد، مقداري هم واردات داشته باشيم که به تبع با کاهش تعرفه واردات همراه بود.

تاريخ خبر: 22/9/1390
منبع: خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
كد خبر: 413
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR