آرشيو اخبار
موجودي مناسب کالاهاي اساسي/ تغيير در شيوه ذخيره‌سازي در فاز 2 هدفمندي
 
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت موجودي فعلي کالاهاي اساسي را مناسب ارزيابي کرد و گفت: در فاز دوم اجراي قانون هدفمندي يارانه‌‌ها، ذخيره‌سازي کالاها از سوي دولت تکليف شده؛ اما شيوه ذخيره‌سازي متفاوت از فاز اول است.محمدحسن نکويي‌مهر در گفتگو با مهر در خصوص موجودي فعلي کالاهاي اساسي در کشور گفت: هم اکنون موجودي کالاهاي اساسي بسيار مناسب است و کارخانجات نيز به صورت فعال، در حال افزايش توليدات خود در اين زمينه هستند، ضمن اينکه در کنار توليدات داخلي، واردات نيز به شيوه مناسب و معقولي در حال انجام است و نگراني بابت کالاهاي اساسي در کشور وجود ندارد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سئوالي مبني بر تکليف دولت براي ذخيره‌سازي کالاها در فاز دوم اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها، افزود: تکليف ذخيره‌سازي کالا هم‌اکنون به شکل متفاوتي از فاز اول مطرح شده است؛ به اين معنا که در فاز اول، بخش دولتي نيز به ذخيره‌سازي کالاهاي اساسي ورود مي‌يافت؛ اما هم اکنون در فاز دوم، تشکل‌ها و انجمن‌هاي مرتبط، به ذخيره‌سازي مي‌پردازند.وي در پاسخ به اين سئوال خبرنگار مهر که آيا در فاز دوم نيز باز کالاها زير کليد بانکها براي ارايه تسهيلات قرار خواهند گرفت؟ تصريح کرد: تعامل خوبي ميان مجموعه انجمن‌ها و تشکل‌هاي توليدي و دولت وجود دارد که به شکل‌هاي مختلف، کار سازماندهي ذخيره‌سازي را انجام دهند.

به گفته نکويي‌مهر، سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان، برنامه اجراي فاز دوم را نيز مثل فاز اول تدارک ديده است و عمده تمرکز خود را بر بازرسي و نظارت قرار داده است. بر اين اساس بايد نظارت و تمهيدات لازم را در نظر گرفت.

وي با بيان اينکه تا پايان سال هرگونه افزايش قيمت‌ها منتفي است، اظهار داشت: قيمت‌هايي که با تخلف افزايش يافته است، بايد به حالت اوليه برگردانده شوند.

منبع: خبرگزاري مهر
تاريخ خبر: 16/11/1390
منبع: سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليد كنندگان
كد خبر: 415
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR