آرشيو اخبار
معاون وزير جهادكشاورزي تاكيد كرد: بخش كشاورزي مظلوم‌ترين بخش‌ اقتصادي كشور
 
معاون توليدات گياهي وزير جهاد كشاورزي گفت: بخش كشاورزي و توليدكنندگان اين بخش از مظلوم‌ترين بخش‌هاي اقتصادي كشوراند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه خراسان، مجيد خليلي‌ خوشنود در سي‌و چهارمين سمينار سالانه كارخانه‌هاي قند و شكر ايران كه در محل تالار شكر مركز بررسي تحقيق و آموزش صنايع قند ايران برگزار شد، عنوان كرد: با وجود ابزارهاي قانوني نظير قانون افزايش بهره‌وري در بخش كشاورزي براي حمايت از اين بخش به تشكل‌هاي خصوصي نياز داريم.

وي با اشاره به اينكه با ايجاد تشكل‌هاي قوي حمايت از بخش كشاورزي محقق خواهد شد، بيان كرد: مصرف‌كنندگان بخش عمده‌اي از حوزه تصميم‌گيري‌ها را در كشور تشكيل مي‌دهند لذا براين اساس بايد به دنبال تشكل‌هاي قوي در بخش كشاورزي باشيم.

او از كاهش فرآيند واردات محصولات كشاورزي از سال 88 تاكنون خبر داد و افزود: ميزان واردات در سال 89 نسبت به سال 88 بالغ بر 24 درصد و ميزان واردات در سال گذشته نسبت به سال 89 در حدود 15 درصد كاهش داشته و انتظار ما اين است كه واردات محصولات كشاورزي افزايش يابد.

معاون توليدات گياهي وزير جهاد كشاورزي در ادامه يادآور شد: ميزان صادرات محصولات كشاورزي از سال 88 تاكنون افزايش يافته به طوري كه در سال گذشته بالغ بر 5.5 ميليون دلار صادرات محصولات كشاورزي در كشور ثبت شده است.

وي يكي از محدوديت‌هاي اصلي كشور را در بخش كشاورزي، آب دانست و يادآور شد: بايد برهمين اساس به توليد محصولات مقاوم به كم‌آبي توجه ويژه‌اي داشت.

خليلي‌ خوشنود با اشاره به اينكه يكي از راه‌هاي مقابله با كم‌آبي در توسعه كشاورزي كشور سازماندهي از توليد تا صادرات است، بر تغيير الگوي كشت، استفاده از سيستم‌هاي نوين آبياري و اجراي كشت پاييزه در كشور تاكيد كرد.

وي توسعه كشت نشايي و اجراي كشاورزي حفاظتي را از ديگر راه‌هاي مقابله با كم آبي براي توسعه بخش كشاورزي ذكر و اضافه كرد: با اجراي مكانيزاسيون شاهد كاهش هزينه تمام شده در توليد محصولات كشاورزي خواهيم بود.

وي با بيان اينكه راندمان توليد محصولات كشاورزي در كشور بسيار كم است، خاطر نشان كرد: ميانگين چغندر قند در هر هكتار در طي ساله‌اي گذشته 27 تن بوده كه اين ميزان در حال حاضر به 43 تن افزايش يافته است و درصدد هستيم كه اين ميزان را به 70 تن در هكتار افزايش دهيم.
تاريخ خبر: 27/2/1391
منبع: ايسنا
كد خبر: 425
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR