آرشيو اخبار
فروش شکر بيش از کيلويي 2100 تومان تخلف است
 
سرويس : اقتصادي - كشاورزي و دامپروري
دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر از واردات دولتي 300 هزار تن شکر براي تامين ذخاير استراتژيک خبر داد و گفت: باتوجه به ميزان موجودي شکر قيمت بيش از 2100 تومان براي هر کيلوگرم از اين محصول تخلف محسوب مي شود و در ماه رمضان افزايش قيمتي نخواهيم داشت.

بهمن دانايي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با اشاره به اينکه هفته پيش برخي سودجويان، نرخ شکر را افزايش دادند، اظهار کرد: در جلسه‌اي با مسئولان وزارت جهاد کشاورزي اعلام شد موجودي انبارهاي شکر تا مهرماه بازار را تامين خواهد کرد.

وي افزود: براساس آمارهاي موجود تا اول خرداد‌ماه 815 هزار تن موجودي شکر در انبارهاي کشور بوده است که از اين ميان 415 هزار تن به شرکت بازرگاني دولتي و 400 هزار تن ديگر به کارخانه‌هاي بخش خصوصي اختصاص دارد.

دانايي ادامه داد: در جلسه مشترک با مسئولان وزارت جهاد کشاورزي مقرر شد شرکت بازرگاني دولتي و کارخانه‌هاي بخش خصوصي هر کيلوگرم از اين محصول را 2100 عرضه کنند تا قيمت در همين سطح باقي بماند و اين اقدام سبب شد قيمت شکر علي‌رغم افزايش نسبي در هفته گذشته به 2100 تومان بازگردد.

دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر با بيان اين‌که شکر در بورس کالا با قيمت کيلويي 2100 تومان عرضه مي‌شود، گفت: واردات 300 هزار تني شکر از سوي شرکت بازرگاني دولتي يکي‌ ديگر از تصميمات جلسه مشترک با دولت بود، چرا که موجودي فعلي انبارها پاسخگوي بازار مصرف تا مهرماه بوده و دولت بايد ذخاير استراتژيکي براي خود داشته باشد.

وي اعلام کرد: دست‌اندرکاران صنعت قند و شکر سالي يکبار با توجه به افزايش هزينه‌هاي توليد، افزايش قيمت دارد؛ بنابراين افزايش قيمت اين محصول در ماه رمضان تخلف بوده و مورد تاييد انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر نيست.

به گفته دانايي براين اساس تا آذر امسال هيچ‌گونه واردات شکر از سوي بخش خصوصي صورت نمي‌گيرد و پس از آن نيز مقرر شده با جلسه مشترکي که انجمن با وزارت جهاد کشاورزي برگزار مي‌کند، ميزان موجودي انتقالي به سال آينده بررسي شود سپس با توجه به محاسبات، مجوز واردات شکر صادر شود.
تاريخ خبر: 94/3/18
منبع: ايسنا
كد خبر: 466
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR