آرشيو اخبار
اختلافات کميسيون‌هاي دولت مانع اعلام نرخ خريد تضميني شد
 
کشاورزي> قائم مقام وزير کشاورزي در امور بازرگاني با اعلام خبر سلب مسئوليت تنظيم بازار روغن نباتي از انجمن مربوطه، گفت: اختلافاتي که بين کميسيون‌هاي دولت براي تعيين نرخ خريد تضميني محصولات کشاورزي وجود دارد، مانع اعلام به‌هنگام نرخ مذکور شده است.

علي‌اکبر مهرفر در حاشيه مراسم رونمايي از نشان تجاري کيفيت محصولات و فرآورده‌هاي صنعت زنبورداري (اکسير) در وزارت کشاورزي اظهار داشت: اختلافات بين کميسيون‌هاي دولت مانع اعلام نرخ‌هاي خريد تضميني محصولات کشاورزي شده است.

وي افزود: وزارت کشاورزي نرخ‌هاي پيشنهادي خود را به دولت اعلام کرده اما به‌دليل اين اختلافات در خصوص تبعات آن هنوز توسط دولت نرخ‌هاي نهايي خريد تضميني محصولات کشاورزي اعلام نشده است.

مهرفر در ارتباط با تکميل زنجيره‌هاي توليد در بخش کشاورزي نيز گفت: وزارت کشاورزي به‌دنبال تکميل زنجيره‌هاي توليد از ابتدا تا عرضه به بازار است.

وي يادآور شد: با ايجاد پروژه‌هاي صادراتي و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي شرايطي به وجود مي‌آيد که هم به نفع توليدکننده بوده و مصرف‌کننده نيز با قيمت کمتري محصولات کشاورزي را خريداري مي‌کند.

مهرفر تاکيد کرد: ايجاد بِرَند توسط تشکل‌هاي زنبورداران نيز در اين راستا انجام شده که وزارت کشاورزي از آنها حمايت مي‌کند.

وي با اشاره به اينکه وزارت کشاورزي در حال تدوين برنامه‌هاي مورد نظر براي برنامه ششم توسعه است، گفت: در احکام اين برنامه تلاش شده به زنجيره‌هاي توليد توجه بيشتري شده و شرايط عرضه مستقيم کالا توسط فعالان بخش کشاورزي فراهم شود.

اين مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزي تاکيد کرد: تراز تجاري محصولات کشاورزي در سال 92 منفي 8 ميليارد دلار، سال 93 منفي 5.6 ميليارد دلار و در ابتداي سال جاري نيز اين تراز بهبود يافته که اميدواريم تا پايان سال 2 ميليارد دلار ديگر نيز از تراز منفي تجارت محصولات کشاورزي کاسته شود.

مهرفر اظهار کرد: در حال حاضر سازمان تعاون روستايي و تشکل‌هاي مربوطه آن نزديک به 30 هزار فروشگاه عرضه مستقيم محصولات کشاورزي را در اختيار دارند که عملکرد آنها در بعضي استان‌ها مناسب است اما در برخي استان‌ها مانند تهران مشکلات بيشتري وجود دارد.

وي در خصوص مشکلات عرضه محصولات کشاورزي در استان تهران گفت: با سازمان ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري تهران رايزني‌هايي شده تا بخش‌هاي بيشتري را در اختيار توليدکنندگان بخش کشاورزي براي عرضه مستقيم کالاها قرار دهند اما در حال حاضر اين سطح کمتر از اساسنامه خود سازمان ميادين است.
تاريخ خبر: 94/7/16
منبع: فودپرس
كد خبر: 479
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR