آرشيو اخبار
دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر به فارس خبر داد واگذاري تنظيم بازار قند و شکر به انجمن غيردولتي/ نياز کشور به واردات 700 هزارتن شکر
 
دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر با بيان اينکه نياز واردات کشور به شکر حدود ??? هزار تن است، گفت: تنظيم بازار اين محصول به اين انجمن واگذار شد. بهمن دانايي دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، با تاکيد بر اينکه تنظيم بازار قند و شکر به اين انجمن واگذار شده است، گفت: در سال‌هاي اخير به دليل ناهماهنگي بين توليد و واردات، لطمات زيادي به توليد داخل وارد شد و اين ناهماهنگي‌ها منجر به نوسان قيمت شکر در بازار مي‌شد.
وي افزود: انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر از اواخر سال گذشته آمار و ارقام مستندي به وزارتخانه‌هاي مختلف به ويژه وزارت جهاد کشاورزي در مورد موجودي کارخانه‌ها و ساير مسائل ارائه کرد که عليرغم ايجاد تشکيک برخي افراد، با اطمينان وزارت جهاد کشاورزي، ثابت کرديم که توان تنظيم بازار داخلي را با توجه به موجودي کارخانه‌ها داريم.
دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر با بيان اينکه تنظيم بازار قند و شکر از ابتداي امسال با نظارت کامل وزارت جهاد کشاورزي به انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر واگذار شد، تصريح کرد: بنابراين با پشتوانه موجودي کارخانه‌ها درخواست شد که اجازه واردات صادر نشود و بدون کوچکترين التهاب و تنشي موفق به تنظيم بازار شکر شديم.
دانايي با بيان اينکه هر ساله در ماه‌هاي مرداد و شهريور افزايش قيمت قند و شکر ايجاد مي‌شود، تصريح کرد: با تنظيم بازار امسال حتي در اين دو ماه افزايش قيمت در بازار ايجاد نشد.
دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر بيان داشت: نرخ مصوب شکر 94 - 93، 2300 تومان بود که با توجه به پرداخت 200 تومان يارانه اين محصول در بازار با قيمت 2100 تومان عرضه شد.
وي با اشاره به نياز 2 ميليون و 100هزار تني شکر در کشور گفت: يک ميليون و 400 هزار تن آن در کشور توليد مي‌شود.
دانايي با بيان اينکه سالانه حدود 700 هزار تن به واردات شکر نياز داريم، گفت: فعلا در حال بررسي ميزان نياز وارداتي هستيم و در اواخر سال براي ميزان واردات و تأمين بازار سال آينده تصميم‌گيري مي‌شود.
دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر تصريح کرد: فقط در مقطعي که به واردات نياز باشد اقدام به واردات شکر و تأمين آن از خارج مي‌کنيم.
دانايي با بيان اينکه شکر سه گروه ذينفع دارد، گفت: مصرف‌کننده، دولت و کارخانه‌ها يا همان توليد‌کنندگان که هر سه بايد از اين جريان منتفع شوند.
وي افزود: بنابراين بايد شکر ارزان به دست مصرف کننده برسد و کارخانه‌هاي قند و شکر از توليد سود ببرند و از آن طرف هم خيال دولت از بابت تأمين نياز مردم راحت و آسوده باشد.
دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر گفت: سال گذشته تنظيم بازار توسط اين انجمن به خوبي انجام شد و امسال هم تمام سعي خود را براي تنظيم بازار اين محصول مي‌کنيم.
دانايي بيان داشت: فعلا توليد چغندر ادامه دارد و کارخانه‌ها در حال خريد محصول توليد کارخانه‌ها هستند و برنامه‌ريزي ما براي تأمين نياز داخلي در زمان توليد از طريق توليدات داخلي است.
وي افزود: تاکيد انجمن در واردات برنج تأمين به موقع آن و خارج از فصل توليد است.
دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر گفت: طبق مصوبه ستاد تنظيم بازار مسئوليت تنظيم بازار شکر به عهده انجمن صنفي صنايع قند و شکر با نظارت وزارت جهاد کشاورزي است.
تاريخ خبر: 94/8/25
منبع: فارس نيوز
كد خبر: 483
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR