آرشيو اخبار
بازار آرام و بدون رانت قند و شکر و روغن با واگذاري خريد تضميني و تنظيم بازار به تشکل ها
 
قائم مقام وزير جهاد کشاورزي در امور بازرگاني گفت:با اتخاذ سياست هاي دقيق و مناسب دولت و تعيين تعرفه ها در مورد دو محصول چغندرقند و دانه هاي روغني، بازار اين دو محصول آرام و بدون رانت شده و عملکرد کارخانه هاي روغني کشي کشور افزايش يافته است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني و زارت جهادکشاورزي، مهندس مهرفرد در نشست معاونين و مديران ارشد وزارت جهاد کشاورزي با بيان اين که هم اکنون تنظيم بازار و خريد تضميني به تشکل هاي صنايع قند و شکر و صنايع روغن نباتي واگذار شده است، اظهار داشت: نتيجه انجام اين عمليات توسط بخش خصوصي، بازاري آرام و بدون رانت بوده است.
مهرفرد افزود: صنعت روغن کشي کشور با اجراي سياست هاي وزارت جهادکشاورزي پس از هشت سال به کار افتاده و در حال حاضر 4 ميليون تن ظرفيت روغن کشي داريم.
وي در ادامه، عمليات مالي در صنعت روغن کشي طي سال جاري را 400 ميليارد تومان عنوان کرد.
قائم مقام وزير جهاد کشاورزي در امور بازرگاني، فاصله صنعت توليد‌کننده و مصرف‌کننده را يکي از مشکلات بازار محصولات کشاورزي نام برد و اعلام کرد: در ايران به ازاي هر 25 تا 30 نفر يک مغازه فروش محصولات کشاورزي داريم.وي در عين حال نظام صنفي کشاورزي را متورم توصيف کرد و گفت: فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، هنوز کارکرد خودشان را پيدا نکرده‌اند.
مهرفرد با انتقاد از اين که ميادين ميوه و تره بار از اهداف شان يعني از عرضه محصولات کشاورزي از توليد به مصرف دور مانده‌اند، اظهار داشت: امروز، توليدکنندگان محصولات کشاورزي دسترسي چنداني به ميادين ميوه و تره‌بار ندارند.
تاريخ خبر: 94/9/29
منبع: وزارت جهاد کشاورزي
كد خبر: 486
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR