آرشيو اخبار
دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر به فارس خبر داد خريد بخشي از شکر توليدي کارخانه‌ها توسط دولت/ بدهي 900 ميليارد توماني کارخانه‌هاي قند به کشاورزان
 
دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر با بيان اينکه صنايع قند و شکر ??? ميليارد تومان به کشاورزان بدهي دارند، گفت: دولت اعلام کرده بخشي از شکر داخلي توسط شرکت بازرگاني خريداري شود تا کارخانه‌ها بخشي از طلب کشاورزان را بپردازند.

بهمن دانايي دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، گفت: کارخانه‌هاي قند و شکر از آغاز خريد تضميني چغندر قند در سال جاري (از مهرماه تاکنون) در مجموع يک هزار و 427 ميليارد تومان چغندر از کشاورزان خريداري کرده‌اند.

وي با بيان اينکه بخشي از مطالبات کشاورزان توسط صنايع قند و شکر بابت خريد تضميني چغندر قند پرداخت شده است، گفت: کارخانه‌ها هنوز 900 ميليارد تومان به کشاورزان بابت خريد تضميني چغندرقند در سال جاري بدهکار هستند.

دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر اظهار داشت: بازار شکر امسال دچار رکود شده و بخشي از شکر توليدي کارخانه‌ها در انبارها مانده و به فروش نرفته است.

دانايي تصريح کرد: خوشبختانه با بررسي شرايط توسط وزارت جهاد کشاورزي اين وزارتخانه به شرکت بازرگاني دولتي ايران اعلام کرده تا بخشي از شکر موجود در انبار کارخانه‌هاي قند و شکر خريداري شود.

وي افزود: اين تصميم دولت موجب مي‌شود تا بدهي کارخانه‌هاي قند و شکر بابت خريد تضميني چغندر قند هر چه زودتر به کشاورزان پرداخت شود.

دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر بيان داشت: شرکت بازرگاني دولتي ايران هر ساله مقداري شکر به عنوان ذخاير استراتژيک خريداري و در انبارهايش ذخيره مي‌کند که با اين تصميم دولت مبني بر خريد شکر توليدي کارخانه‌ها ذخاير استراتژيک شکر به جاي واردات از توليد داخلي تأمين مي‌شود.

وي از ميزان و مقدار خريد شکر توسط شرکت بازرگاني دولتي اظهار بي‌اطلاعي کرد و افزود: هر مقدار شکر توسط دولت خريداري شود مي‌تواند پرداخت بخشي از مطالبات کشاورزان را تسريع بخشد.

دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر اظهار داشت: امسال 5 ميليون و 600 هزار تن چغندر از کشاورزان خريداري شده و اين مقدار طي سال‌هاي اخير بي‌نظير بوده است.

دانايي بيان داشت: با توجه به ميزان خريد چغندرقند پيش‌بيني مي‌شود، يک ميليون و 400 هزار تن شکر توليد شود.
تاريخ خبر: 94/10/22
منبع: فارس نيوز
كد خبر: 488
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR