آرشيو اخبار
دبير انجمن کارخانه‌هاي قندوشکر به فارس خبر داد طلب 500 ميليارد توماني چغندرکاران از کارخانه‌ها/ کارخانه‌ها هم 250 ميليارد تومان از دولت طلبکارند
 
دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر با بيان اينکه چغندرکاران هنوز 500 ميليارد تومان از طلب‌شان از کارخانه‌ها را نگرفته‌اند، گفت: کارخانه‌ها هم بابت مابه‌التفاوت قيمت شکر 250 ميليارد تومان از دولت طلبکارند.
بهمن دانايي دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس با بيان اينکه امسال حدود 5 ميليون و 600 هزار تن چغندر قند از کشاورزان خريداري شد، گفت: با توجه به توليد 4 ميليون و 700 هزار تني چغندر قند در سال 93 امسال 18.7 درصد توليد اين محصول رشد داشت.

وي با بيان اينکه توليد چغندر قند امسال نسبت به سال 92 حدود 60 درصد رشد داشته است، افزود: پيش‌بيني ما در سال جاري توليد يک ميليون و 400 هزار تن شکر بود که حدود 752 هزار تن شکر در سال جاري از چغندر قند حاصل شده و با توليد حدود 650 هزار تن شکر از نيشکر به رقم يک ميليون و 400 هزار تن خواهيم رسيد.

دانايي با بيان اينکه بازار شکر کاملا متعادل است، بيان داشت: اگرچه قيمت مصوب براي خريد هر کيلو شکر از کارخانه‌ها 2300 تومان بود، اما کارخانه‌ها امسال با قيمت حدود 2170 تا 2200 تومان شکر را فروختند و قيمت فروش شکر توسط کارخانه‌ها به قيمت مصوب نرسيد.

دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر با اشاره به واردات 492 هزار تني شکر براساس آمار گمرک در سال جاري تصريح کرد: مطابق آمار گمرک سال گذشته 823 هزار تن شکر وارد کشور شد.

وي افزود: 200 هزار تن از شکر وارداتي در سال جاري براي ذخاير استراتژيک استفاده شده است.

دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر با بيان اينکه ارزش چغندر قند خريداري شده از کشاورزان امسال 1500 ميليارد تومان است، بيان داشت: سال گذشته 1177 ميليارد تومان چغندرقند به قيمت تضميني از کشاورزان خريداري شد.

وي افزود: تا پايان بهمن ماه هزار ميليارد تومان از مطالبات چغندرکاران پرداخت شده و با تأمين اعتبار در تلاش هستيم، تا مابقي مطالبات چغندرکاران پرداخت شود، ضمن اينکه بخشي از 500 ميليارد تومان طلب باقي مانده چغندرکاران از کارخانه ها طي چند روزي که از اسفندماه گذشته پرداخت شده است.

دانايي تصريح کرد: البته کارخانجات هنوز بابت مابه‌التفاوت قيمت شکر از دولت نتوانسته‌اند مطالباتشان را به طور کامل دريافت کنند، به طوري که 126 ميليارد تومان از سال گذشته و 130 ميليارد تومان هم بابت امسال از دولت طلب دارند.

به گزارش فارس، براساس مصوبه ستاد تنظيم بازار قيمت خريد دولتي شکر از کارخانه‌ها در سال جاري 2530 تومان و قيمت آن براي مصرف کننده 2300 تومان شد که مابه‌التفاوت 230 توماني آن توسط دولت به کارخانه‌ها پرداخت مي‌شود.
تاريخ خبر: 94/12/10
منبع: فارس نيوز
كد خبر: 489
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR