آرشيو اخبار
مدير کل دفتر بازرگاني وزارت جهاد کشاورزي: شکر بايد به قيمت مصوب کيلويي 2300 تومان درب کارخانه عرضه شود
 
مدير کل دفتر بازرگاني وزارت جهاد کشاورزي:شکر بايد به قيمت مصوب کيلويي 2300 تومان درب کارخانه عرضه شودمديرکل دفتر مقررات و استانداردهاي بازرگاني وزارت جهاد کشاورزي اعلام کرد: شکر بايد به قيمت مصوب هر کيلوگرم 2300 تومان درب کارخانه ها عرضه شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت جهاد کشاورزي، سيد جمال مدرسي دره گفت: کل شکر مورد نياز کشور حدود دو ميليون و 200 هزار تن است.

وي افزود: در حال حاضر بيش از 600 هزار تن شکر در انبارهاي کارخانجات نيشکر و چغندر قند موجود است.

مديرکل دفتر مقررات و استانداردهاي بازرگاني وزارت جهاد کشاورزي اظهار داشت: از آنجايي که عمده شکر موجودي فعلي، مربوط به کارخانه هاي نيشکري است، اين کارخانه ها مکلفند، شکر خود را همچنان براساس قيمت مصوب سال گذشته عرضه کنند و بدين ترتيب افزايش قيمت نخواهيم داشت.

مدرسي با تاکيد بر تداوم ممنوعيت واردات شکر سفيد در راستاي اقتصاد مقاومتي،اظهار داشت:به منظور تامين مواد اوليه و پرداخت بخشي از مطالبات کارخانجات قند چغندري و نيشکري از دولت ناشي از مابه التفاوت قيمت شکر خام و قيمت فروش شکر استحصالي، صدور مجوز واردات حدود 500 هزار تن شکر خام به عنوان مواد اوليه کارخانه هاي چغندرقند و نيشکري که چغندرقند و نيشکر کشاورزان را خريداري کرده‌اند، در دست اقدام است.

وي اضافه کرد: در اين راستا، نخستين کشتي با ظرفيت حدود 67 هزار تن شکر خام، هفته گذشته در بندر امام خميني (ره) پهلو گرفته است.

مدرسي ادامه داد: به اين ترتيب 500 هزار تن شکر وارداتي به زودي به حجم ذخاير موجود اضافه مي شود و با آغاز فصل برداشت چغندرقند و نيشکر در مهر ماه، نياز شکر کشور از توليدات داخلي تامين خواهد شد.

مديرکل دفتر مقررات و استانداردهاي بازرگاني وزارت جهاد کشاورزي در اين حال به حضور فعال شرکت بازرگاني دولتي در ذخيره سازي و عرضه شکر در اين مقطع زماني به منظور تنظيم بازار اين محصول اشاره کرد و اذعان داشت: اين شرکت در صورت لزوم نسبت به عرضه بيشتر شکرهاي ذخيره شده به بازار اقدام مي کند.

وي با بيان اين که شکر جزو کالاهاي اساسي است که هم در سبد خانوارها نقش دارد و هم 50 درصد آن به عنوان مواد اوليه در واحدهاي صنف و صنعت مصرف مي شود، خاطر نشان کرد: وزارت جهاد کشاورزي، برنامه تامين شکر را با اولويت توليد داخل دنبال مي کند و بر تامين کسري شکر صرفا از طريق واردات توسط کارخانه هاي چغندرقند و نيشکر تاکيد دارد.

مدرسي از دستگاه هاي نظارتي مانند سازمان حمايت از مصرف کننده و توليدکننده و سازمان تعزيرات خواست،عرضه و فروش اين محصول را از درب کارخانه تا بازار رصد و با اخلالگران بازار برخورد کنند.
تاريخ خبر: 95/02/14
منبع: فارس نيوز
كد خبر: 493
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR