آرشيو اخبار
دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر در گفت‌وگو با فارس عنوان کردپيشنهاد واردات شکرخام براي فعاليت مجدد کارخانه‌هاي غيرفعال/واردات 300 هزارتن شکر تا پايان خرداد
 
خرداددبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر گفت: هفته گذشته به وزارت جهاد کشاورزي پيشنهاد دادم تا با واردات 150 هزار تن شکرخام براي ذخاير استراتژيک فعاليت کارخانه‌هاي غيرفعال تصفيه شکرخام مجدد آغاز شود.
بهمن دانايي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در مورد دليل تعطيلي کارخانه تصفيه شکر ورامين گفت: ماده اوليه اين کارخانه شکرخام است و با توجه به محدوديت واردات شکرخام در راستاي حمايت از توليد داخل، کارخانه تصفيه شکر ورامين با کمبود ماده اوليه براي ادامه فعاليت مواجه شده است.
دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر با بيان اينکه 5 کارخانه تصفيه شکر در کشور موجود است، افزود: بقيه کارخانه‌هاي تصفيه شکر در حال حاضر مشغول به فعاليت هستند، اما ممکن است با ادامه روند ممنوعيت وارد شکر با کمبود ماده اوليه و قطع فعاليت مواجه شوند.
وي در پاسخ به اين سؤال که تا پايان خرداد قرار است، بيش از 300 هزار تن شکر خام به کشور وارد شود، آيا اين شکرهاي وارداتي در اختيار کارخانه‌هاي تصفيه شکر‌خام قرار مي‌گيرد، گفت: خير، مجوز شکر وارداتي بر اساس سهميه‌بندي به کارخانه‌هاي چغندري و نيشکري تعلق دارد، تا از سود واردات آن مابه‌التفاوت قيمت عرضه شکر به بازار با قيمت مصوب، تأمين و جبران شود.
دانايي در پاسخ به اين سوال که براي حل مشکل اين کارخانه‌ها چه اقدامي انجام شده است، گفت: سال گذشته مقرر شد تا 300هزار تن شکرخام براي ذخاير استراتژيک توسط شرکت بازرگاني دولتي به کشور وارد شود که فقط 150 هزار تن آن وارد شد.
دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر تصريح کرد: در راستاي فعاليت کارخانه‌هاي تصفيه شکر و به پيشنهاد اينجانب سال گذشته 150 هزار تن شکر وارداتي ذخاير استراتژيک براي تصفيه در اختيار کارخانه‌هاي تصفيه شکر قرار گرفت.
وي بيان داشت: با توجه به مشکلاتي که براي کارخانجات تصفيه شکر پيش آمده هفته قبل پيشنهاد واردات 150 هزار تن باقي‌مانده شکرخام ذخيره استراتژيک را به وزارت جهاد کشاورزي ارائه دادم تا در صورت واردات، اين شکر در اختيار کارخانه‌هاي تصفيه شکر قرار گيرد.
دانايي با بيان اينکه در مجموعه کارخانه‌هاي چغندري و نيشکري و همچنين تصفيه شکر خام ظرفيت تبديل 5 ميليون تن شکر خام به سفيد را دارند، گفت: نياز داخلي به مصرف شکرسفيد حدود 2 ميليون تن است، بنابراين خود به خود کارخانه‌هاي کشور با کمتر از نيمي از ظرفيت خود کار مي‌کنند.
تاريخ خبر: 95/03/30
منبع: فارس نيوز
كد خبر: 501
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR