آرشيو اخبار
دبير انجمن قند و شکر مطرح کرد:ادامه رکوردشکني توليد در سال جاري/ مخالفت شديد با لغو قانون تمرکز کشاورزي
 
دبير انجمن صنفي قند و شکر اعلام کرد که در هشت سال دولت گذشته حدود 5.5 ميليارد دلار شکر به کشور وارد شد در حالي که طي چهار سال گذشته اين رقم حدود 860 ميليون دلار بود و امسال نيز مانند سال‌هاي گذشته رکورد توليد اين محصول با حدود 1.8 ميليون تن شکسته خواهد شد.
بهمن دانايي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: در هشت سال دولت‌هاي نهم و دهم با رکوردشکني در واردات شکر آسيب فراواني به توليد کنندگان اين محصول وارد شد و در پايان سال 1392 يک ميليون و 100 هزار تن شکر در کشور توليد شد، در حالي که طي سه سال گذشته با مديريت درست توليد و واردات اين محصول هر ساله به توليد شکر اضافه شد و رکوردي جديد در تاريخ اين صنعت رقم خورد.
وي افزود: اين رکوردشکني تا آنجا ادامه پيدا کرد که در سال گذشته يک ميليون و 643 هزار تن شکر توليد شد و امسال نيز به حدود يک ميليون و 800 هزار تن خواهد رسيد. هم اکنون نيز هيچ مشکلي از نظر موجودي انبارهاي شکر نداريم که ميزان آن 800 هزار تن از محل توليد و واردات آن است که با وارد شدن 300 هزار تن محموله ثبت سفارش شده موجودي شکر کشور به يک ميليون و 100 هزار تن مي‌رسد.
دبير انجمن صنفي قند و شکر ادامه داد: از ابتداي تيرماه تا نيمه شهريورماه امسال که برداشت و توليد شکر آغاز مي‌شود نهايتا 500 هزار تن شکر به مصرف خواهد رسيد و با 600 هزار تن موجودي انبار وارد فصل برداشت و توليد شکر خواهيم شد.
مخالفت شديد با لغو قانون تمرکز کشاورزي
دانايي با بيان اين‌که بازار شکر طي سال‌هاي گذشته گرچه با نوسانات جزيي اما بسيار خوب مديريت شده است، اظهار کرد: هم اکنون هيچ مشکلي در زمينه‌ي توليد و بازار اين محصول وجود ندارد و وزارت جهاد کشاورزي طي سال‌هاي اخير روز به روز در تنظيم بازار پخته تر عمل کرده است.
وي تصريح کرد: احياي وزارت بازرگاني تصميمي دولتي است که مي‌تواند اجرايي شود اما لغو قانون بخش کشاورزي به بهانه احياي وزارت بازرگاني به هيچ وجه درست نيست، چرا که حرمت قانون بايد نگه داشته شود و اگر در اجراي آن نقصي وجود دارد بايد آن را برطرف کنيم نه آنکه چند سال يکبار قانوني را تصويب و سپس آن را لغو کنيم.
تاريخ خبر: 96/04/16
منبع: ايسنا
كد خبر: 513
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR