آرشيو اخبار
مجري طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزي:رکورد توليد چغندر قند شکسته شد / نيازي به واردات شکر نداريم
 
مجري طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزي در رابطه با نياز به واردات شکر اذعان داشت: در سال 98 نيز اتکاي ما فقط به توليد داخل است و نيازي به واردات نداريم.
به گزارش خبرنگار اقتصادي ايلنا، عليرضا يزداني مجري طرح چغندر قند کشور در حاشيه مراسم ششمين گردهمايي سراسري کشت محصولات زراعي و آغاز سال زراعي 97-98 که امروز شنبه 17 شهريور در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزي در حال برگزاري است؛ در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه سياست وزارت جهاد کشاورزي افزايش سطح زير کشت چغندر پائيزه است، اظهار کرد: در اين راستا امسال سطح زير کشت چغندر پائيزه از 17 هزار هکتار به 23 هزار هکتار مي‌رسد.
وي افزود: سطح زير کشت چغندر بهاره ثابت مي‌ماند اما با توجه به افزايش عملکردي که اتفاق مي‌افتد انتظار مي‌رود توليد به همان ميزان 8 ميليون تن سال گذشته برسد.
وي خاطرنشان کرد: در سال زراعي 96-98 با ميزان توليد 8 ميليون تن چغندر قند در کشور رکورد توليد در کشور شکسته شد.
يزداني در رابطه با نرخ خريد تضميني چغندر قند در سال جاري گفت: براي امسال پيشنهاد افزايش 7 تا 8 درصدي اين محصول ارائه شده که اميدواريم تحقق پيدا کند.
مجري طرح چغندر قند کشور تصريح کرد: زمان اعلام نرخ خريد تضميني تأثير بسزايي در تصميم کشاورزان براي کشت محصول دارد.
وي با اشاره به اينکه در کشت بهاره سال 96-97 پيش بيني شده که يک ميليون و 20 هزار تن چغندر توليد شود افزود: عمليات برداشت کشت بهاره يکي دو روز قبل آغاز شده است.
مجري طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزي در رابطه با نياز به واردات شکر اذعان داشت: در سال 98 نيز اتکاي ما فقط به توليد داخل است و نيازي به واردات نداريم.
تاريخ خبر: 97/06/17
منبع: ايلنا
كد خبر: 534
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR