آرشيو اخبار
شکر گران نمي‌شود/ حذف ارز دولتي مصوبه آبان ماه بود
 
دبير انجمن صنايع قند و شکر ايران با بيان اينکه کشور هم اکنون 1.4 ميليون تن ذخاير شکر دارد،گفت: عليرغم حذف ارز دولتي شکر، هيچ افزايش قيمتي در اين کالا نخواهيم داشت.

بهمن دانايي، دبير انجمن صنايع قند و شکر ايران در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به حذف ارز 4200 توماني شکر، هم اکنون 1.4 ميليون تن ذخاير شکر دارد، گفت: عليرغم حذف ارز دولتي شکر، هيچ افزايش قيمتي در اين کالا نخواهيم داشت.

وي افزود: البته مصوبه حذف ارز دولتي شکر، هنوز رسماً به ما اعلام نشده است.

وي اضافه کرد: اعلام رسمي اين موضوع و تغيير ثبت سفارش‌ها از ارز 4200 توماني به ارز نيمايي تا بعد از عيد 99 طول خواهد کشيد.

دبير انجمن صنايع قند و شکر ايران ميزان ذخاير شکر را در حال حاضر يک ميليون و 400 هزار تن اعلام کرد و گفت: 500 هزارتن شکر داخلي حاصل از نيشکر و چغندر قند پاييزه در راه است همچنين حدود 450 هزارتن ذخاير شرکت بازرگاني دولتي و حدود 400 هزارتن نيز ذخاير خود ماست که در مجموع 1.4 ميليون تن مي‌شود.

دانايي تصريح کرد: بنابراين در روزهاي باقيمانده به سال جديد افزايش قيمتي در نرخ شکر در سطح بازار نخواهيم داشت.

وي با بيان اينکه اميدوار هستيم هيجان و جو رواني ايجاد شده تأثيري بر شرايط بازار نداشته باشد، افزود: اين احتمال وجود دارد که برخي سودجويان، شکر را به نرخ مصوب فعلي (4050 تومان) بخرند و بخواهند آن را با قيمت‌هاي بالاتر عرضه کنند. لازمه کنترل اين مساله ورود دقيق و جدي سازمان‌هاي نظارتي از جمله سازمان حمايت و تعزيرات حکومتي است که بايد از مبدا تا مقصد توزيع کالا را به دقت پيگيري و رصد کنند.

دانايي تصريح کرد: ما نيز در اين زمينه با دقت توزيع کالا را رصد و پيگيري مي‌کنيم تا مشکلي ايجاد نشود.

وي حذف ارز 4200 توماني شکر را اقدامي درست خواند و افزود: اين اقدام به نفع توليد و صنعت است اما بايد در زمان مناسب‌تري اجرا مي‌شد.

دانايي با بيان اينکه هيأت وزيران در نيمه اول آبانماه اين مصوبه را تصويب کرده است، گفت: از حدود 7 الي 8 ماه قبل و در دوره وزارت محمود حجتي در وزارت جهادکشاورزي، اين بحث مطرح بود و در هشت آبانماه به تصويب هيأت وزيران رسيد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس تصميمات ستاد تنظيم بازار، کالاي شکر از گروه يک به گروه دو کالاهاي وارداتي منتقل شده است.
تاريخ خبر: 98/11/12
منبع: خبرگزاري مهر
كد خبر: 549
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR