آرشيو اخبار
يک مقام آگاه به مهر خبر داد؛ قيمت شکر 72 درصد گران شد / هر کيلو شکر مصرف خانوار 15 هزار تومان
 
يک منبع آگاه گفت: با توجه به اتمام ذخاير شکر وارداتي با ارز ترجيحي، و محاسبه شکر با نرخ ارز نيمايي، از امروز اين کالا به جاي 8700 تومان، 15 هزار تومان به فروش خواهد رسيد.
يک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد تغيير قيمت شکر، اظهار داشت: قبلاً براي اينکه قيمت شکر افزايش نيابد، براي اين کالا ارز 4200 توماني تخصيص مي‌دادند که از اواخر سال 98 تخصيص ارز 4200 توماني به شکر متوقف شد؛ بر اين اساس طي يک و سال و نيم گذشته، از محل ذخايري که با ارز 4200 توماني وارد کشور شده بود، شکر مصرف خانوار در سطح بازار عرضه مي‌شد و همين مساله موجب شده بود که قيمت شکر در بسته بندي يک کيلوگرمي 8 هزار و 700 تومان ثابت بماند.
وي افزود: با توجه به اتمام ذخاير مذکور و با توجه به اينکه شکرهاي بعدي با استفاده از ارز نيمايي وارد شده، به ناچار قيمت نهايي محصول نيز افزايش يافته است.
وي ادامه داد: قبلاً به اين شکل بود که شکر با قيمتي پايين‌تر از 7 هزار تومان تحويل درب انبار مي‌شد و پس از اعمال هزينه‌هاي مترتب و بسته بندي با نرخ 8 هزار و 700 تومان به فروش مي‌رفت اما از امروز شکر با نرخ 11 هزار و 500 تومان تحويل درب انبار مي‌شود و پس از اعمال هزينه‌هاي مترتب، شکر در بسته‌هاي يک کيلوگرمي با نرخ 15 هزار تومان به فروش خواهد رسيد.
اين منبع آگاه در باره اينکه چرا انجمن صنايع قند و شکر از افزايش قيمت شکر بي اطلاع است، گفت: هنوز به صورت رسمي اعلام نشده است اما اگر کسي به شرکت بازرگاني دولتي ايران براي تحويل شکر در درب انبار مراجعه کند، بايد شکر را 11 هزار و 500 تومان دريافت کند.
وي افزود: بايد قيمت جهاني شکر به اضافه نرخ ارز نيمايي و هزينه‌هاي مترتب همچون حمل و نقل و بسته بندي و … را مدنظر داشت.
تاريخ خبر: 00/02/26
منبع: خبرگزاري مهر
كد خبر: 566
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR